Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FUNDAMENTALS OF ENTOMOLOGY |
İkinci düzey |
AGS 533 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans eğitimini tamamlama
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
ÖRGÜN
|
Dersin amacı
|
Zoolojinin bir dalı olan Entomolojide Böceklerin Anatomi, Fizyoloji, Ekoloji, Böceklerde üreme ve gelişme, Tarımsal mücadeleye karar verme ölçütleri ile böceklerle savaşım hakkında temel bilgileri öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları ile farklılıkları, Böceklerin dış yapısı, Böceklerin iç organlarının yapısı ve işleyişi, Böceklerde üreme ve gelişme, Böcekler ile savaşım ve önemli böcek takımlarının sınıflandırılması hakkında bilgiler
|
1- |
Bitkisel ürünlere zarar veren hayvansal organizmalar hakkında bilgi verilecek
|
2- |
Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi
|
3- |
Böcek morfolojisi ve dış isketet
|
4- |
Böceklerin morfolojileri: Baş ve uzantıları
|
5- |
Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi: Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri
|
6- |
Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi: Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri
|
7- |
Sinir sistemi ve duygu organları
|
8- |
Böceklerin üreme şekilleri
|
9- |
Böceklerde gelişme
|
10- |
Böceklerin Ekolojileri
|
11- |
Tarımsal alanlarda zararlı olan Böcekler ile mücadelede bilinmesi gereken temel ölçütler ve Yasal Mücadele
|
12- |
Böcekler ile Kültürel, Fiziksel ve Biyolojik mücadele (Temel Kavramlar)
|
13- |
Kimyasal mücadele ve Entegre Mücadele Kavramı (IPM)
|
14- |
Böceklerle mücadelede Biyoteknik yöntemleri
|
15- |
-
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitkilerde zararlı olan böcek türlerini tanımak
|
2- |
Böceklerin ekoloji ve sistematiği ile bilgileri öğrenmek
|
3- |
Böceklerle mücadele yollarını öğrenmek
|
4- |
Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri morfolojik olarak bilir
|
5- |
Böceklerin genel anatomisini bilir
|
6- |
Böceklerin fizyolojisi hakkında temel bilgileri bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
3
|
48
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
3
|
30
|
Arazi çalışması
|
15
|
3
|
45
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|