Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > EVCİL HAYVAN TÜRLERİNDE SUN'İ TOHUMLAMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EVCİL HAYVAN TÜRLERİNDE SUN'İ TOHUMLAMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey VDS 515 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF.DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, evcil hayvanlarda uygulanan vaginal, intraservikal ve rectovaginal sun’i tohumlama yöntemlerinin öğretilmesidir
Dersin tanımı Bu dersin amacı, evcil hayvanlarda uygulanan vaginal, intraservikal ve rectovaginal sun’i tohumlama yöntemlerinin öğretilmesidir

Dersin içeriği
1- Sun’i tohumlamanın tarihçesi
2- Sun’i tohumlamanın amaçları
3- Sun’i tohumlama teknikleri I.
4- Sun’i tohumlama teknikleri I.
5- Sun’i tohumlama için gereken araç ve beceri
6- Tohumlama ekipmanları
7- Sınav
8- İneklerde sun’i tohumlama
9- Kısraklarda sun’i tohumlama
10- Koyun ve keçilerde sun’i tohumlama
11- Tavşanlarda sun’i tohumlama
12- Karnivorlarda sun’i tohumlama
13- Balıklarda sun’i tohumlama
14- Kanatlılarda sun’i tohumlama
15- Domuzlarda sun’i tohumlama
16- Final sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Evcil hayvanlarda uygulanan vaginal, intraservikal ve rectovaginal sun’i tohumlama yöntemlerini bilir.
2- Suni tohumlamanın amaçlarını bilir.
3- Suni tohumlama yapmak için gereken araç ve ekipmanlarını bilir.
4- İneklerde, atlarda, koyun ve keçilerde suni tohumlama uygulayabilir
5- Çiftlik hayvanlarında uygun tohumlama zamanını belirleyebilir.
6- Dişi hayvanlarda fertilite üzerine etkili faktörler hakkında yorum yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar