Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze Eğitim ve Öğretim
|
Dersin amacı
|
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına kaynaştırma kavramı ve sürecini öğretmek ve pratikte kullanmak. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına kaynaştırma öğrencileriyle karşılaştıklarında tanımları ve bu öğrenci gruplarına özelleştirilmiş matematik öğretimi uygulamalarını öğretmektir. Matematik Öğretmenine gerekli sorumlulukları almasına fırsat tanımaktır. Kendine güven duyma / karar verme becerilerini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
"Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri, kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.
|
1- |
Tanışma, Ders izlencesi, Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri
|
2- |
Matematik Öğretim Programlarının Genel Özellikleri
|
3- |
Matematik Becerilerinin Değerlendirilmesi
|
4- |
Matematik Öğretiminde Etkili Yöntem ve Teknikler
|
5- |
Matematik Öğretiminde Etkili Ders Planı Geliştirme
|
6- |
Matematik Problemi Çözmede Bilişsel Strateji Öğretimi
|
7- |
RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
|
8- |
Erken Matematik Becerileri
|
9- |
ARA SINAV HAFTASI
|
10- |
Sayılar Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
|
11- |
Dört İşlem Öğrenme Alanı: Özellikleri ve Öğretimi
|
12- |
Geometri Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
|
13- |
Veri Analizi Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
|
14- |
Ölçme Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
|
15- |
Genel Değerlendirme
|
16- |
Genel Değerlendirme
|
17- |
KURBAN BAYRAMI
|
18- |
16 Haziran 2025 - 13 Temmuz 2025 Final ve Bütünleme Sınavları
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkelerini öğrenir.
|
2- |
Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri bilir.
|
3- |
Matematik öğrenme alanlarında sayılar ve işlemler alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
|
4- |
Matematik öğrenme alanlarında geometri alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
|
5- |
Matematik öğrenme alanlarında ölçme alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
|
6- |
Matematik öğrenme alanlarında veri alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
14
|
196
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
211
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
5
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
45
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
45
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
55
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kitap ve Kaynaklar:
Ataman, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim (1. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık.
Yıldırım Doğru, S. (ed.). 2015, Öğrenme Güçlükleri, Eğiten Kitap: Ankara.
Melekoğlu M., Çakıroğlu O. (Eds.). (2019) Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Vize akademik: Ankara.
Melekoğlu, M. Sak, U., 2017 Öğrenme güçlüğü ve Özel yetenek. Pegem Akademi, Ankara.
Diken, İ. (Ed.). 2017, Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Film Öneriler:
Barfi! Aşkın Dile ihtiyacı Yoktur
Her çocuk Özeldir: yerdeki Yıldızlar
Temple Grandin
Yağmur Adam
Benim Adım Khan
Forrest Gump
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|