Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > MATEMATIK EĞITIMINDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATIK EĞITIMINDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI Birinci düzey MÖP 005 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze Eğitim ve Öğretim
Dersin amacı İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına kaynaştırma kavramı ve sürecini öğretmek ve pratikte kullanmak. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına kaynaştırma öğrencileriyle karşılaştıklarında tanımları ve bu öğrenci gruplarına özelleştirilmiş matematik öğretimi uygulamalarını öğretmektir. Matematik Öğretmenine gerekli sorumlulukları almasına fırsat tanımaktır. Kendine güven duyma / karar verme becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı "Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri, kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.

Dersin içeriği
1- Tanışma, Ders izlencesi, Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri
2- Matematik Öğretim Programlarının Genel Özellikleri
3- Matematik Becerilerinin Değerlendirilmesi
4- Matematik Öğretiminde Etkili Yöntem ve Teknikler
5- Matematik Öğretiminde Etkili Ders Planı Geliştirme
6- Matematik Problemi Çözmede Bilişsel Strateji Öğretimi
7- RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
8- Erken Matematik Becerileri
9- ARA SINAV HAFTASI
10- Sayılar Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
11- Dört İşlem Öğrenme Alanı: Özellikleri ve Öğretimi
12- Geometri Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
13- Veri Analizi Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
14- Ölçme Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
15- Genel Değerlendirme
16- Genel Değerlendirme
17- KURBAN BAYRAMI
18- 16 Haziran 2025 - 13 Temmuz 2025 Final ve Bütünleme Sınavları
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkelerini öğrenir.
2- Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri bilir.
3- Matematik öğrenme alanlarında sayılar ve işlemler alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
4- Matematik öğrenme alanlarında geometri alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
5- Matematik öğrenme alanlarında ölçme alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
6- Matematik öğrenme alanlarında veri alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     211
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 5
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   45
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   45
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   55
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kitap ve Kaynaklar: Ataman, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim (1. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık. Yıldırım Doğru, S. (ed.). 2015, Öğrenme Güçlükleri, Eğiten Kitap: Ankara. Melekoğlu M., Çakıroğlu O. (Eds.). (2019) Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Vize akademik: Ankara. Melekoğlu, M. Sak, U., 2017 Öğrenme güçlüğü ve Özel yetenek. Pegem Akademi, Ankara. Diken, İ. (Ed.). 2017, Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Film Öneriler: Barfi! Aşkın Dile ihtiyacı Yoktur Her çocuk Özeldir: yerdeki Yıldızlar Temple Grandin Yağmur Adam Benim Adım Khan Forrest Gump
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar