Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > MATEMATIK EĞITIMINDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATIK EĞITIMINDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI Birinci düzey MÖP 005 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze Eğitim ve Öğretim
Dersin amacı İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına kaynaştırma kavramı ve sürecini öğretmek ve pratikte kullanmak. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına kaynaştırma öğrencileriyle karşılaştıklarında tanımları ve bu öğrenci gruplarına özelleştirilmiş matematik öğretimi uygulamalarını öğretmektir. Matematik Öğretmenine gerekli sorumlulukları almasına fırsat tanımaktır. Kendine güven duyma / karar verme becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı "Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri, kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.

Dersin içeriği
1- Tanışma, Ders izlencesi, Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri
2- Matematik Öğretim Programlarının Genel Özellikleri
3- Matematik Becerilerinin Değerlendirilmesi
4- Matematik Öğretiminde Etkili Yöntem ve Teknikler
5- Matematik Öğretiminde Etkili Ders Planı Geliştirme
6- Matematik Problemi Çözmede Bilişsel Strateji Öğretimi
7- RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
8- Erken Matematik Becerileri
9- ARA SINAV HAFTASI
10- Sayılar Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
11- Dört İşlem Öğrenme Alanı: Özellikleri ve Öğretimi
12- Geometri Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
13- Veri Analizi Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
14- Ölçme Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi
15- Genel Değerlendirme
16- Genel Değerlendirme
17- KURBAN BAYRAMI
18- 16 Haziran 2025 - 13 Temmuz 2025 Final ve Bütünleme Sınavları
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkelerini öğrenir.
2- Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri bilir.
3- Matematik öğrenme alanlarında sayılar ve işlemler alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
4- Matematik öğrenme alanlarında geometri alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
5- Matematik öğrenme alanlarında ölçme alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
6- Matematik öğrenme alanlarında veri alt alanında kaynaştırma öğrencilerine uygun etkinlikler tasarlar ve uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     211
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 5
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   45
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   45
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   55
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kitap ve Kaynaklar: Ataman, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim (1. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık. Yıldırım Doğru, S. (ed.). 2015, Öğrenme Güçlükleri, Eğiten Kitap: Ankara. Melekoğlu M., Çakıroğlu O. (Eds.). (2019) Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Vize akademik: Ankara. Melekoğlu, M. Sak, U., 2017 Öğrenme güçlüğü ve Özel yetenek. Pegem Akademi, Ankara. Diken, İ. (Ed.). 2017, Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Film Öneriler: Barfi! Aşkın Dile ihtiyacı Yoktur Her çocuk Özeldir: yerdeki Yıldızlar Temple Grandin Yağmur Adam Benim Adım Khan Forrest Gump
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar