Ön koşul dersleri
|
3. sınıf derslerini geçmiş olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SUHEYB BİLGE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Ahmet Emin Demirbaş,
Canay Yılmaz Asan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Suheyb Bilge
|
Dersin veriliş şekli
|
KLİNİK PRATİK
|
Dersin amacı
|
AĞIZ VE ÇENE CERRAHİSİ ALANINDA PRATİK BİLGİ SAHİBİ OLMAK
|
Dersin tanımı
|
AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK PRATİĞİNİN UYGULANMASI
|
1- |
DENTOALVEOLAR CERRAHİ
|
2- |
DİŞ ÇEKİMİ Teknikleri
|
3- |
LOKAL ANESTEZİ UYGULAMALARI
|
4- |
HASTANIN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
5- |
MİNOR CERRAHİ İŞLEMLER
|
6- |
DİŞ ÇEKİMİ:alt anterior
|
7- |
DİŞ ÇEKİMİ: alt anterior
|
8- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst anterior
|
9- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst anterior
|
10- |
DİŞ ÇEKİMİ: alt premolar
|
11- |
DİŞ ÇEKİMİ: alt premolar
|
12- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst premolar
|
13- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst premolar
|
14- |
DİŞ ÇEKİMİ: alt molar
|
15- |
DİŞ ÇEKİMİ: alt molar
|
16- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst molar
|
17- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst molar
|
18- |
DİŞ ÇEKİMİ: alt yirmi yaş
|
19- |
DİŞ ÇEKİMİ: üst yirmi yaş
|
20- |
Sözlü sınav
|
1- |
HASTAYI DEĞERLENDİRİR
|
2- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
3- |
CERRAHİ DİŞ ÇEKİMİNE KARAR VERİR
|
4- |
DENTOALVEOLAR CERRAHİ ENDİKASYONU KOYAR
|
5- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
6- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
7- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
8- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
9- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
10- |
CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
6
|
120
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
90
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Peterson's Oral Maxillofacial Surgery
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Peterson's Oral Maxillofacial Surgery
|
|