Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > AĞIZ,DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ,DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK UYGULAMA Birinci düzey ST414 ÖKD 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 3. sınıf derslerini geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SUHEYB BİLGE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ahmet Emin Demirbaş, Canay Yılmaz Asan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Suheyb Bilge
Dersin veriliş şekli KLİNİK PRATİK
Dersin amacı AĞIZ VE ÇENE CERRAHİSİ ALANINDA PRATİK BİLGİ SAHİBİ OLMAK
Dersin tanımı AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK PRATİĞİNİN UYGULANMASI

Dersin içeriği
1- DENTOALVEOLAR CERRAHİ
2- DİŞ ÇEKİMİ Teknikleri
3- LOKAL ANESTEZİ UYGULAMALARI
4- HASTANIN DEĞERLENDİRİLMESİ
5- MİNOR CERRAHİ İŞLEMLER
6- DİŞ ÇEKİMİ:alt anterior
7- DİŞ ÇEKİMİ: alt anterior
8- DİŞ ÇEKİMİ: üst anterior
9- DİŞ ÇEKİMİ: üst anterior
10- DİŞ ÇEKİMİ: alt premolar
11- DİŞ ÇEKİMİ: alt premolar
12- DİŞ ÇEKİMİ: üst premolar
13- DİŞ ÇEKİMİ: üst premolar
14- DİŞ ÇEKİMİ: alt molar
15- DİŞ ÇEKİMİ: alt molar
16- DİŞ ÇEKİMİ: üst molar
17- DİŞ ÇEKİMİ: üst molar
18- DİŞ ÇEKİMİ: alt yirmi yaş
19- DİŞ ÇEKİMİ: üst yirmi yaş
20- Sözlü sınav

Dersin öğrenme çıktıları
1- HASTAYI DEĞERLENDİRİR
2- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
3- CERRAHİ DİŞ ÇEKİMİNE KARAR VERİR
4- DENTOALVEOLAR CERRAHİ ENDİKASYONU KOYAR
5- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
6- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
7- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
8- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
9- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR
10- CERRAHİ OLMAYAN DİŞ ÇEKİM İŞLEMİNİ UYGULAR

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 6 120
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Peterson's Oral Maxillofacial Surgery
Yardımcı Kaynaklar Peterson's Oral Maxillofacial Surgery

Ders ile ilgili dosyalar