Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TAEKWONDO |
Birinci düzey |
ATRS 008 |
Seçmeli |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
HERHANGİ BİR ÖN KOŞUL DERSİ GEREKMEMEKTEDİR
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
UYGULAMA
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
OLİMPİK BRANŞTA SPORCU VE ANTRENÖR YETİŞTİRMEK
|
Dersin tanımı
|
Taekwondonun tarihçesi ve taekwondonun gelişimi, çocuklar için taekwondo, taekwondonun ahlaki zeminleri ve görgü kuralları hakkında bilgi sahibi olmak. Dünyada ve Türkiyedeki taekwondonun mevcut durumunu incelemek
|
1- |
Taekwondonun tarihçesi ve gelişimi, uzakdoğu sporları içinde taekwondo sporu
|
2- |
Taekwondo okulları ve taekwondonun yaygınlaşması
|
3- |
Taekwondonun amaçları, küçükler için taekwondo
|
4- |
Etik kuralları ve karşılıklı ilişkiler
|
5- |
Kemer şartları, dereceleri ve açıklamaları
|
6- |
Taekwondo salon kuralları
|
7- |
Kemer derece süreleri ve gereklilikleri
|
8- |
JURiGi-BANDE-BARO
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Tolyo Chagi tekniği ve uyulaması
|
11- |
Neryo Chagi tekniği ve uygulaması
|
12- |
Duitchagi tekniği ve uygulaması
|
13- |
Yop-Chagi tekniği ve uygulaması
|
14- |
1.Poomse gösterimi ve uyguklaması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Taekwondonun tarihsel gelişimi ve kurallarını öğreneme
|
2- |
Özel Isınma yöntemleri ve Yürüyüşleri öğrenme
|
3- |
Temel teknikleri öğrenebilme
|
4- |
kombine temel teknik uygulaması yapabilme
|
5- |
başlangıç seviyesinde poomse uygulaması yapabilme
|
6- |
branşa özgü kavramları öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
G.Z.Yalçınkaya, Taekwondo GİL K., KİM CH., Taekwondo Perfect 4, Falken Sport, 1992 RAMAZANOĞLU F., Taekwondo Teorisi, Özal Matbaası, İstanbul 2000 WTF Hakem ve müsabaka Yönetmeliği
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sahin M.: Taekwondo-Temel Teknikler ve Poomse (Ders Kitabi) Nobel Yaymları
6. Taekwondocuların Taekwondo Sporunu Algilamaya Yonelik Tutumları (Yard1mc1 Ders Kitabi).
|
|