Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > PHYSICS I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PHYSICS I Birinci düzey PHYS 119 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emrah TIRAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mühendislik kariyerine hazırlanan öğrencilere Newton mekaniğiyle ilgili fiziksel prensipleri öğretmek.
Dersin tanımı Fiziği öğrenmenin önemi, onun temel bir bilim dalı olmasına dayanır. Farklı alanlarda çalışan tüm mühendisler, temel fizik yasalarının uygulanmasına ihtiyaç duyar. Fizik gibi temel bilimler, tüm mühendislik ve teknolojinin temelini oluşturur.

Dersin içeriği
1- Units and Physical Quantities
2- Vectors
3- Motion Along a Straight Line
4- Motion in Two or Three Dimensions
5- Newton''''''''s Laws of Motion
6- Application of Newtons Laws
7- Work and Kinetic Energy
8- Potential Energy and Energy Conservation
9- Momentum, Impulse, and Collisions
10- Midterm Exam
11- Rotation of Rigid Bodies
12- Dynamics of Rotational Motion
13- Equilibrium and Elasticity
14- Periodic Motion
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Helping to the students for developing their physical intuition.
2- Improving the ability of problem-solving.
3- Gaining the ability of thinking analytically.
4- Understand how physics appeal to our sense of beauty as well as to our rational intelligence.
5- Become aware of that engineering is a practice of physics.
6- Design and implement new programming languages.
7- Understand that no engineer could design any kind of practical device without knowing basic principles of physics.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R. A. Serway, PHYSICS For Scientists and Engineers, Vol. 1, Saunders College Publishing, New York, 1992
Yardımcı Kaynaklar H. D. Young and R. A. Freedman, University Physics, Vol. 1, Addison Wesley, New York, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar