Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PHYSICS I |
Birinci düzey |
PHYS 119 |
Zorunlu |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Emrah TIRAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mühendislik kariyerine hazırlanan öğrencilere Newton mekaniğiyle ilgili fiziksel prensipleri öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Fiziği öğrenmenin önemi, onun temel bir bilim dalı olmasına dayanır. Farklı alanlarda çalışan tüm mühendisler, temel fizik yasalarının uygulanmasına ihtiyaç duyar. Fizik gibi temel bilimler, tüm mühendislik ve teknolojinin temelini oluşturur.
|
1- |
Units and Physical Quantities
|
2- |
Vectors
|
3- |
Motion Along a Straight Line
|
4- |
Motion in Two or Three Dimensions
|
5- |
Newton''''''''s Laws of Motion
|
6- |
Application of Newtons Laws
|
7- |
Work and Kinetic Energy
|
8- |
Potential Energy and Energy Conservation
|
9- |
Momentum, Impulse, and Collisions
|
10- |
Midterm Exam
|
11- |
Rotation of Rigid Bodies
|
12- |
Dynamics of Rotational Motion
|
13- |
Equilibrium and Elasticity
|
14- |
Periodic Motion
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Helping to the students for developing their physical intuition.
|
2- |
Improving the ability of problem-solving.
|
3- |
Gaining the ability of thinking analytically.
|
4- |
Understand how physics appeal to our sense of beauty as well as to our rational intelligence.
|
5- |
Become aware of that engineering is a practice of physics.
|
6- |
Design and implement new programming languages.
|
7- |
Understand that no engineer could design any kind of practical device without knowing basic principles of physics.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R. A. Serway, PHYSICS For Scientists and Engineers, Vol. 1, Saunders College Publishing, New York, 1992
|
Yardımcı Kaynaklar
|
H. D. Young and R. A. Freedman, University Physics, Vol. 1, Addison Wesley, New York, 2009.
|
|