Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I Birinci düzey SBÖ 305 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Elvan YALÇINKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarına sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarının öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilmesi için ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarına bu kapsamda sosyal bilgiler dersinin içeriğinin, öğretim süreçlerinin, materyallerinin ve ders içi değerlendirmelerin bütüncül bir anlayışla nasıl düzenlenmesi gerektiğine dair beceriler kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin tanımı  Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan becerilerin öğretimi  Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan değerlerin öğretimi  Okul dışı öğrenme ortamları  Süreç temelli ölçme ve değerlendirmenin özellikleri ve sosyal bilgilerdeki uygulamaları  Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi  Mikro öğretim uygulamaları

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Beceri öğretimi nasıl yapılmalıdır? Okul dışı öğrenme etkinliklerinde dikkat edilecekler Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretimi
3- Beceri öğretimi örnek uygulama Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları. Okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması
4- Değer öğretimi nasıl yapılmalıdır? Sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretimi
5- Değer öğretimi örnek uygulama ve sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları
6- Sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme uygulamaları
7- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
8- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
9- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
10- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
11- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
12- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
13- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
14- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma Dersin genel değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal bilgiler dersindeki becerilerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
2- Sosyal bilgiler dersindeki değerlerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
3- Sosyal bilgilerdeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterliklerini geliştirirler
4- Gerçekleştirilen uygulamalarla öğretmenlik becerilerini geliştirirler
5- Akran ve öz değerlendirme becerilerini geliştirirler.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar