Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I Birinci düzey SBÖ 305 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Elvan YALÇINKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarına sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarının öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilmesi için ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarına bu kapsamda sosyal bilgiler dersinin içeriğinin, öğretim süreçlerinin, materyallerinin ve ders içi değerlendirmelerin bütüncül bir anlayışla nasıl düzenlenmesi gerektiğine dair beceriler kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin tanımı  Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan becerilerin öğretimi  Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan değerlerin öğretimi  Okul dışı öğrenme ortamları  Süreç temelli ölçme ve değerlendirmenin özellikleri ve sosyal bilgilerdeki uygulamaları  Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi  Mikro öğretim uygulamaları

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Beceri öğretimi nasıl yapılmalıdır? Okul dışı öğrenme etkinliklerinde dikkat edilecekler Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretimi
3- Beceri öğretimi örnek uygulama Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları. Okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması
4- Değer öğretimi nasıl yapılmalıdır? Sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretimi
5- Değer öğretimi örnek uygulama ve sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları
6- Sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme uygulamaları
7- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
8- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
9- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
10- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
11- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
12- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
13- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
14- Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma Dersin genel değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal bilgiler dersindeki becerilerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
2- Sosyal bilgiler dersindeki değerlerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
3- Sosyal bilgilerdeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterliklerini geliştirirler
4- Gerçekleştirilen uygulamalarla öğretmenlik becerilerini geliştirirler
5- Akran ve öz değerlendirme becerilerini geliştirirler.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar