Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I |
Birinci düzey |
SBÖ 305 |
|
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. Elvan YALÇINKAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarına sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarının öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilmesi için ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarına bu kapsamda sosyal bilgiler dersinin içeriğinin, öğretim süreçlerinin, materyallerinin ve ders içi değerlendirmelerin bütüncül bir anlayışla nasıl düzenlenmesi gerektiğine dair beceriler kazandırmak hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan becerilerin öğretimi
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan değerlerin öğretimi
Okul dışı öğrenme ortamları
Süreç temelli ölçme ve değerlendirmenin özellikleri ve sosyal bilgilerdeki uygulamaları
Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi
Mikro öğretim uygulamaları
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Beceri öğretimi nasıl yapılmalıdır?
Okul dışı öğrenme etkinliklerinde dikkat edilecekler
Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretimi
|
3- |
Beceri öğretimi örnek uygulama
Sosyal bilgiler programındaki becerilerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları.
Okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması
|
4- |
Değer öğretimi nasıl yapılmalıdır?
Sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretimi
|
5- |
Değer öğretimi örnek uygulama ve sosyal bilgiler programındaki değerlerin öğretilmesine yönelik öğrenci paylaşımları
|
6- |
Sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirme uygulamaları
|
7- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
8- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
9- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
10- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
11- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
12- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
13- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
|
14- |
Belirlenecek bir kazanım çerçevesinde grupla uygulama yapma
Dersin genel değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sosyal bilgiler dersindeki becerilerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
|
2- |
Sosyal bilgiler dersindeki değerlerin öğretimine yönelik becerilerini geliştirirler
|
3- |
Sosyal bilgilerdeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterliklerini geliştirirler
|
4- |
Gerçekleştirilen uygulamalarla öğretmenlik becerilerini geliştirirler
|
5- |
Akran ve öz değerlendirme becerilerini geliştirirler.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|