Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, eser element analiz yöntemlerinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Ders izleyen bölümleri kapsar. Giriş, eser element tanımı,eser elementlerin önemi ve eser element derişim birimleri,eser element analizinde analitik ölçütler,gözlenebilme sınırı, duyarlık, kesinlik, doğruluk, dinamik aralık, konu ile ilgili problemler,eser element tayin yöntemleri,atomik spektroskopi,moleküler spektroskopi,nükleer yöntemler,X-ışınları yöntemleri,elektroanalitik yöntemler, kütle spektrometresi,eser element zenginleştirme ve ayırma yöntemleri
|
1- |
Giriş, eser element tanımı
|
2- |
Eser elementlerin önemi ve eser element derişim birimleri
|
3- |
Eser element analizinde analitik ölçütler
|
4- |
Gözlenebilme sınırı, duyarlık, kesinlik, doğruluk, dinamik aralık
|
5- |
Konu ile ilgili problemler
|
6- |
Eser element tayin yöntemleri
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Atomik spektroskopi
|
9- |
Moleküler spektroskopi
|
10- |
Nükleer yöntemler
|
11- |
X-ışınları yöntemleri
|
12- |
Elektroanalitik yöntemler
|
13- |
Kütle spektrometresi
|
14- |
Eser element zenginleştirme ve ayırma yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enstrümental Analizin temelleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Eser elementlerin önemi,eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler hakkında bilgilenmesi
|
3- |
Eser elementlerin tayin yöntemlerini öğrenmeleri
|
4- |
Atomik ve moleküler spektroskopik teknikler hakkında bilgilendirilmeleri
|
5- |
Nükleer yöntemler, X-ışınları, elektroanalitik yöntemler ve kütle spektrometrisi konularında bilgilere sahip olması
|
6- |
Çeşitli spektral tekniklerde spektrumları değerlendirebilme becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
8
|
3
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
3
|
45
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
4
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Skoog, D.A., Holler, F.J. and Nieman,T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace College Publishing,1998, Türkçe çeviri, ENSTRÜMANTAL ANALİZ İlkeleri, Bilim Yayıncılık,1.baskı
Türkçe çeviri, ANALİTİK KİMYA Temelleri II, Bilim Yayıncılık,1.baskı, 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yıldız,A.,Genç,Ö., Enstrümantal Analiz, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A-64. -Skoog, D.A., West, D.M., and Holler, F.J., Fundamentals of Analytical Chemistry, 7th Ed., Harcourt Brace College Publishing,1996,
|
|