Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > AKIM TAŞIYICILAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKIM TAŞIYICILAR Üçüncü düzey SHA 555 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin herhangi bir ön şartı yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMDİ ERCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. HAMDİ ERCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders yüzyüze iletişim şeklinde işlenmektedir.
Dersin amacı Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki yeteneklere kavuşacakları beklenmektedir: 1. Yarıiletken elemanların iletkenlik mekanizmalarının anlaşılması ve ifade edilmesi. 2. Akım Taşıyıcı devre yapılarının DC şartlar altında çalışma mekanizmaların anlaşılması ve ifade edilmesi. 3. Akım taşıyıcı tabanlı devrelerin analizi ve tasarımı.
Dersin tanımı Akım Taşıyıcı devre yapıları

Dersin içeriği
1- Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
2- Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
3- Akım taşıyıcıların çalışma prensipleri
4- Akım taşıyıcıların çalışma prensipleri
5- Birinci kuşak akım taşıyıcı (CCI)
6- İkinci kuşak akım taşıyıcı (CCII)
7- Üçüncü kuşak akım taşıyıcı (CCIII)
8- İkinci kuşak akım kontrollü akım taşıyıcı (CCCII)
9- Diğer akım taşıyıcı çeşitleri
10- Diğer akım taşıyıcı çeşitleri
11- Parazitik direnç
12- Akım taşıyıcı uygulamaları
13- Akım taşıyıcı uygulamaları
14- Akım taşıyıcı uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Devre tasarımı becerisi.
2- Devre tasarımı bilgilerini uygulama becerisi.
3- Sivil havacılık öğrencileri, yarıiletken elamanların davranışını anlamak için devre uygulamalarını analiz etmede matematik bilgilerini kullanabildiği kadar temel tasarım ve benzetim bilgilerini de kullanabilmelidirler.
4- Sivil havacılık öğrencileri, akım taşıyıcıların davranışını anlamak için temel tasarım ve benzetim bilgilerini ve aynı zamanda devre uygulamalarının analizinde matematik bilgilerini kullanabilmelidirler.
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
6- Sivil havacılık öğrencileri yarıiletken elemanlara dayalı bir sistemi basit düzeyde tasarlayabilmeli ve analiz edebilmelidi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 3 10 30
Araştırma 5 6 30
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar