Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKIM TAŞIYICILAR |
Üçüncü düzey |
SHA 555 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin herhangi bir ön şartı yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMDİ ERCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. HAMDİ ERCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders yüzyüze iletişim şeklinde işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki yeteneklere kavuşacakları beklenmektedir: 1. Yarıiletken elemanların iletkenlik mekanizmalarının anlaşılması ve ifade edilmesi. 2. Akım Taşıyıcı devre yapılarının DC şartlar altında çalışma mekanizmaların anlaşılması ve ifade edilmesi. 3. Akım taşıyıcı tabanlı devrelerin analizi ve tasarımı.
|
Dersin tanımı
|
Akım Taşıyıcı devre yapıları
|
1- |
Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
|
2- |
Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
|
3- |
Akım taşıyıcıların çalışma prensipleri
|
4- |
Akım taşıyıcıların çalışma prensipleri
|
5- |
Birinci kuşak akım taşıyıcı (CCI)
|
6- |
İkinci kuşak akım taşıyıcı (CCII)
|
7- |
Üçüncü kuşak akım taşıyıcı (CCIII)
|
8- |
İkinci kuşak akım kontrollü akım taşıyıcı (CCCII)
|
9- |
Diğer akım taşıyıcı çeşitleri
|
10- |
Diğer akım taşıyıcı çeşitleri
|
11- |
Parazitik direnç
|
12- |
Akım taşıyıcı uygulamaları
|
13- |
Akım taşıyıcı uygulamaları
|
14- |
Akım taşıyıcı uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Devre tasarımı becerisi.
|
2- |
Devre tasarımı bilgilerini uygulama becerisi.
|
3- |
Sivil havacılık öğrencileri, yarıiletken elamanların davranışını anlamak için devre uygulamalarını analiz etmede matematik bilgilerini kullanabildiği kadar temel tasarım ve benzetim bilgilerini de kullanabilmelidirler.
|
4- |
Sivil havacılık öğrencileri, akım taşıyıcıların davranışını anlamak için temel tasarım ve benzetim bilgilerini ve aynı zamanda devre uygulamalarının analizinde matematik bilgilerini kullanabilmelidirler.
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
6- |
Sivil havacılık öğrencileri yarıiletken elemanlara dayalı bir sistemi basit düzeyde tasarlayabilmeli ve analiz edebilmelidi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
10
|
30
|
Araştırma
|
5
|
6
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|