Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > KLİNİK VİROLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK VİROLOJİ İkinci düzey MİK 606 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı İnsanlarda hastalık etkeni olan virüsler ve viral enfeksiyonların laboratuvar tanısında uygulanan metodlar öğrenilecek ve öğrenciler laboratuarda bu metodları uygulayacaklardır
Dersin tanımı İnsanlarda hastalık etkeni olan virüsler ve viral enfeksiyonların laboratuvar tanısında uygulanan metodlar

Dersin içeriği
1- Solunum yolu viral enfeksiyonları ve laboratuvar tanısı
2- ortomiksovirüsler ve paramiksovirüsler
3- Viral gastroenteritler ve laboratuvar tanısı
4- Adenovirüsler
5- Deride döküntü yapan virüsler ve laboratuvar tanısı
6- Poksvirüsler
7- Hepatit virüsleri
8- Herpesvirüsler (CMV, EBV)
9- Herpesvirüsler (HSV, VZV)
10- Intrauterin enfeksiyon yapan virüsler ve laboratuvar tanısı
11- Merkezi sinir sistemi viral enfeksiyonları ve laboratuvar tanısı
12- Yavaş virüsler ve prionlar
13- Retrovirüsler
14- Onkojenik virüsler
15- Seroloji laboratuvarında uygulanan testler
16- PCR uygulamaları
17- Mutipleks PCR uygulamaları
18- Gerçek zamanlı PCR uygulamaları
19- DNA dizi analizi uygulamaları
20- Antiviral direncin DNA dizi analizi ile araştırılması

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsanlarda hastalık etkeni olan virüsler
2- viral enfeksiyonların laboratuvar tanısında uygulanan metodlar
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Moleküler; klinik ve Tanısal Viroloji (Us AD, Ergünay K)2012.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar