Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Adalet > BİLGİ TOPLUMU VE E- DEVLET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİ TOPLUMU VE E- DEVLET Birinci düzey ADS 268 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Dersin veriliş şekli Örgün Eğitim, Sunum ile anlatım ve soru cevap
Dersin amacı Öğrencilerimizin e-devlet hizmetlerinin amacını anlaması ve entegre olması için hazır bulunuşluklarını artırmak.
Dersin tanımı Sevgili öğrenciler, 21. yüzyılda, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler kısa sürede daha çok bilgi kaynağının daha çok kişi için erişilebilir olmasını sağlamaktadır. Bilgi teknolojileri bilginin sürdürülebilir bir şekilde üretilmesi, işlenmesi, yayılması, iletilmesi, arşivlenmesi ve depolanmasına olanak veren ortamlar haline gelmiştir. Bilginin kolay ve hızlı elde edilmesiyle birlikte bilgi toplumuna dönüşüm süreci de başlamıştır. Bu ders bilgi toplumu ve e-devlet ile ilgili kavramlara özgü nitelikleri ve uygulamaları okuyucularına sunmak için hazırlanmıştır. Bu sayede, teknolojinin giderek daha fazla yer ettiği dünyada birey olarak nasıl daha etkili olunacağı, teknoloji ve devlet olanaklarının nasıl bir arada kullanılacağı daha iyi anlaşılacaktır. E-devlet uygulamalarını etkili kullanabilmemiz için konu hakkında daha bilgili olmamız gerekmektedir. Bu anlamda kitabın ilk bölümünde bilgi, enformasyon ve veri kavramlarına değinilerek bilgi toplumu farklı açılardan ayrıntılarıyla açıklanmıştır. E-devletin tanımı ve temel özellikleri ile teknoloji bağlamında nasıl bir altyapıya sahip olduğu konularında da ayrıntılı bilgiler verilmiştir. E-devlet uygulamalarını daha iyi anlayabilmek için dünyada e-Devletin nasıl bir tarihsel süreçten geçtiği ve diğer ülkelerdeki e-Devlet uygulamalarına değinilmiştir. Sonrasında ülkemizde giderek farklı alanlarda yaygınlaşan e-Devlet uygulamalarından öne çıkanlar ayrıntılarıyla incelenmiştir. Devlet çatısı altında yapılan her uygulamanın yasal bir dayanağı olacağı düşünüldüğünde ülkemizde uygulanan e-Devlet politikalarının hangi yasal zeminde yürütüldüğü, hukuksal temelleri önemli bir başlıktır. Bu anlamda e-Devletin yasal çerçevesi, örgütsel yapısı hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Ayrıca e-Devlet uygulamalarının hazırlanması yanında bunun tüm kamu kurum ve kuruluşlarınca benimsenmesi ve hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bireyin hayatını etkileyecek her türlü e-Devlet uygulamalarının kamuya entegrasyonu ayrıca incelenmiştir. Değişim ve gelişimin beraberinde getirebileceği farklı yeni gelişmeler ve olası sorunlar e-Devlet’in sorunları ve geleceği başlığında ele alınmıştır. Bu ders, farklı açılardan bilgi toplumu ve e-Devlet konusunda bilgi ve fikir sahibi olmanızı sağlayacaktır. Böylece, içinde yaşadığımız bilgi çağında, toplumun bir ferdi olarak teknolojinin ve e-Devletin sunduğu olanaklardan yararlanmanız ile ilgili bilgi sahibi olacaksınız. Zamanla günlük yaşantınızın bir parçası haline gelecek olan e-Devlet uygulamalarının bireysel ve iş hayatınızı nasıl etkilediğini daha iyi anlamanıza olanak tanıyacağını umuyoruz.

Dersin içeriği
1- Bilgi Toplumu
2- Bilgi Toplumu
3- e-Devlet Tanımı ve Özellikleri
4- e-Devlet Tanımı ve Özellikleri
5- e-Devlet Altyapı ve Teknolojileri
6- e-Devlet Altyapı ve Teknolojileri
7- Dünyada e-Devlet Uygulamaları
8- Dünyada e-Devlet Uygulamaları
9- Türkiye’de e-Devlet Uygulamaları
10- Türkiye’de e-Devlet Uygulamaları
11- e-Devlet’in Örgütsel, Ekonomik ve Yasal Altyapısı
12- e-Devlet’in Örgütsel, Ekonomik ve Yasal Altyapısı
13- e-Devlet Uygulamalarının Kamuya Entegrasyonu
14- e-Devletin Sorunları ve Geleceği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi ve Teknoloji kavramlarını açıklar.
2- e-Devlet kavramını açıklar.
3- e-Devlet uygulamalarını örneklendirir.
4- e-Devlet uygulamalarının dünya tarihçesini tanımlar.
5- Ülkemizdeki e-devlet uygulamalarını sıralar.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Dersin mesleki eğitime katkısı
3- Genel hukuk dersleri içinde yeri
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Anadolu Üniversitesi - Bilgi Toplumu ve e-Devlet
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar