Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > ORTADOĞUDA MİSYONERLİK FAALİYETLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTADOĞUDA MİSYONERLİK FAALİYETLERİ I Birinci düzey TAR 333 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri NO
Eğitimin dili TURKISH
Koordinatör PROF. DR. GÜLBADİ ALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLBADİ ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı NO
Dersin veriliş şekli FACE TO FACE
Dersin amacı To teach the activities of the missionary groups in the Middle East and the Ottoman State.
Dersin tanımı TAR 333 / ELECTIVE

Dersin içeriği
1- “Misyon” ve “misyonerlik” kelimelerinin anlamları ve dinlerde yayılma faaliyetleri
2- Hıristiyan misyonerliğinin ortaya çıkışı
3- Haçlı Seferleri ve Hıristiyanlığın yayılma çabaları
4- Misyonerliğin amaçları
5- Misyonerliğin çalışma metotları
6- Türkler arasındaki misyonerlik faaliyetleri
7- Osmanlı ülkesinde misyonerlik faaliyetlerinin başlaması
8- ARA SINAV
9- Fener-Rum Patrikhanesi ve Osmanlı Devleti
10- Fener-Rum Patrikhanesi’nin Osmanlı ülkesindeki siyasi faaliyetleri
11- Fener-Rum Patrikhanesi’nin Milli Mücadele dönemindeki faaliyetleri ve Bağımsız Türk Ortodoks Kilisesi’nin kurulması
12- Lozan Antlaşması ve Fener-Rum Patrikhane’nin statüsü
13- Türkiye Cumhuriyeti’nde Patrikhane’nin siyasi faaliyetleri ve Kıbrıs Meselesi
14- Ekümeniklik iddiası ve Fener-Rum Patrikhanesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci misyonerlik ile ilgili kavram bilgisine sahip olur.
2- Öğrenci Hristiyan misyonerliğinin ortaya çıkışını öğrenir.
3- Öğrenci misyonerliğin amaçları ve misyonerliğin çalışma metotları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Öğrenci Hristiyan mezhepleri ve misyonerlik faaliyetleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Misyonerlerin Osmanlı'daki çalışmaları anlatılır.
6- Misyonerlerin Türkiye'deki çalışmaları anlatılır.
7- Misyonerlerin Ortadoğu ülkelerindeki çalışmaları anlatılır.
8- Uluslararası antlaşmalara göre Türkiye'deki Hristiyanların konumu hakkında bilgi verilir.
9- Son dönemlerde dünyadaki misyonerlik çalışmaları incelenir
10- Misyonerlerin faaliyetlerini engellemek için yapılması gerekenler ele alınır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar, İlknur Polat Haydaroğlu, Ocak Yayınları, 1. Baskı (1993). Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, Erol Kırşehirlioğlu, Ötüken Yayınları, 1. Baskı, 1999). Kendi Belgeleriyle Anadolu’daki Amerika, Uygur Kocabaşoğlu, Arba Yayınları, 2. Baskı, (1989). Türkiye’de Yabancı Öğretim, Nurettin Polvan, Milli Eğitim Yayınları, (1952).

Ders ile ilgili dosyalar