Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > AYDINLATMA TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AYDINLATMA TEKNİĞİ Birinci düzey EM 451 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖKÇEN ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FERHAT DALDABAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Dersler haftada 2 saat teorik olarak işlenir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, aydınlatma kavramının öğrenilmesi ve iç-dış aydınlatma hesaplarını kullanarak proje hazırlayabilme yetisinin oluşturulmasıdır.
Dersin tanımı Işık teorileri. Göz, görüm duyarlılığı ve görme çeşitleri. Işık yansıtma yutma ve geçirme olayları. Aydınlatma terimlerinin tanımı. Aydınlatma çeşitleri. İç aydınlatma sistemleri ve hesapları. Armatürler ve Seçilme Esasları. Sorti, linye, kolon ve ana kolon hatlarının teşkili. İç tesisatta düşük güç katsayısını düzeltme usulleri, gerilim düşüm hesapları. İç Tesisatta Kompanzasyon ve Önemi.

Dersin içeriği
1- Işık teorileri.
2- Göz, görüm duyarlılığı ve görme çeşitleri.
3- Işık yansıtma yutma ve geçirme olayları.
4- Aydınlatma terimlerinin tanımı.
5- Aydınlatma çeşitleri.
6- İç aydınlatma sistemleri ve hesapları. (2 hafta)
7- İç aydınlatma sistemleri ve hesapları. (2 hafta)
8- Armatürler ve Seçilme Esasları.
9- Sorti, linye, kolon ve ana kolon hatlarının teşkili.
10- İç tesisatta düşük güç katsayısını düzeltme usulleri. (2 hafta)
11- İç tesisatta düşük güç katsayısını düzeltme usulleri. (2 hafta)
12- Gerilim düşüm hesapları.
13- İç Tesisatta Kompanzasyon ve Önemi (2 hafta)
14- İç Tesisatta Kompanzasyon ve Önemi (2 hafta)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Elektrik Şebeke ve Tesisleri, M. NACAR,2008
Yardımcı Kaynaklar • Elektrik Tesisat Planları Sözleşme Keşif ve Planlama, Ali DOĞRU – M. NACAR, 2009

Ders ile ilgili dosyalar