Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > GENEL MİKROBİYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL MİKROBİYOLOJİ Birinci düzey MİK 203 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYCAN GÜNDOĞDU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKÇEN DİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mikrobiyoloji alanında temel bilgileri kazandırmak
Dersin tanımı Temel mikrobiyoloji ve temel immünoloji

Dersin içeriği
1- Derse giriş
2- Mikrobiyolojiye giriş, tarihçe kapsam ve sınıflandırma
3- Mikroorganizmaların yapısı-1
4- Mikroorganizmaların yapısı-2
5- Mikroorganizmaların beslenmesi ve üretilmesi
6- Konak mikroorganizma ilişkileri
7- Sterilizasyon ve dezenfeksiyon
8- Ara sınav
9- Enfeksiyon hastalıklarının tanısı
10- Mikroorganizmalar ve yaptıkları enfeksiyonlar
11- Hastane enfeksiyonları, korunma ve kontrol yöntemleri
12- Aşılar, bağışık serumlar
13- Laboratuar uygulaması
14- Laboratuar uygulaması
15- Genel tekrar
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bakterilerin yapısını, metabolizma ve genetik özelliklerini tanımlar
2- Konak parazit ilişkilerini tanımlar.
3- Sterilizasyon, dezenfeksiyon yöntemlerini tanımlar.
4- Antibiyotik etki ve direnç mekanizmalarını sıralar.
5- Antijen, antikor yapısını, immun yanıt oluşma mekanizmalarını tanımlar.
6- Mikrobiyolojide önemli virüs, mantar ve parazitleri kavrar.
7- Mikrobiyoloji ve immunolojinin temel konularını toplar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 2 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Medical microbiology: a short course. / Ellen Jo Baron (et al.) 2. Genel mikrobiyoloji (ders kitabı) / Mehmet Öner, 3. Temel mikrobiyoloji. / Mustafa Arda
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar