Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSTATİSTİK |
Birinci düzey |
GZM 209 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Temel İstatistik kavramlarını, verilerin sunumunu, olasılık kavramını ve dağılışları, yapılan denemelerden elde edilen verilerin analizi ve analiz sonuçlarının yorumlanmasını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Üzerinde çalışılan konu ile ilgili sayısal verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplanması, değerlendirilmesi, özetlenmesi, takdimi, bazı analiz ve tahminlerin yapılması ile ilgili prensipleri açıklayan metod bilimidir.
|
1- |
Dersle ilgili genel bilgilerin açıklanması Temel İstatistik kavramları
|
2- |
Deskriptif İstatistik(Verilerin Toplanması, Frekans Dağılım Tablosu Hazırlanması ve Grafikler)
|
3- |
Yer Ölçüleri (Aritmetik Ortalama, Mod, Medyan, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama)
|
4- |
Dağılış Ölçüleri (Değişim genişliği, Ortalama sapma, Standart sapma, Varyans, Varyasyon katsayısı)
|
5- |
Kesikli Olasılık Dağılışları (Binom, Poisson Dağılışı)
|
6- |
Sürekli Olasılık Dağılışları (Normal, Standart Normal Dağılış)
|
7- |
Vize Sınavı
|
8- |
Örnekleme Metodları ve Örnek Dağılışları
|
9- |
Güven Aralıkları Tahmini (z, t Dağılışları)
|
10- |
Ki-kare Dağılışı
|
11- |
Hipotez Testleri
|
12- |
Regresyon analizi
|
13- |
Korelasyon analizi
|
14- |
Çalışma Problemleri
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-----
|
17- |
-----
|
18- |
----
|
19- |
-----
|
20- |
----
|
1- |
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
|
2- |
Olasılık dağılışlarını tanıma ve kavrama
|
3- |
Hipotezlerin test edilmesi
|
4- |
Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi
|
5- |
----
|
6- |
----
|
7- |
---
|
8- |
----
|
9- |
----
|
10- |
------
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KAYAALP, G.T., ÇANKAYA, S. 2011. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No : 258, Ders Kitapları Yayın No : A-84 ADANA.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YILDIZ, N., AKBULUT, Ö., BİRCAN, H. 2006, İstatistiğe Giriş. Aktif Yayınları, ERZURUM. DÜZGÜNEŞ, O., KESİCİ, T., GÜRBÜZ, F., 1993. İstatistik Metotları. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları no: 861, Ders Kitapları Yayın No:229, ANKARA. DEVORE, J.L. 1995. Probability and Statistics for Engineering and the Science
|
|