Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > NÜMERİK ANALİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜMERİK ANALİZ Birinci düzey TEM 301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BEKİR YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BERRİN ATALAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Projeksiyonla ve Tahtada Problem Çözerek Yüz Yüze Sözlü Anlatım
Dersin amacı Mühendislikte kullanacağı iterasyon, lineer denklem sistemleri, interpolasyon ve eğri çizme gibi temel sayısal analiz tekniklerinin verilmesi. Sayısal hesaplama yeteneğini kazandırma, bu yolla gerçek mühendislik problemlerini modelleme, çözme ve yorumlamaktır.
Dersin tanımı Zorunlu

Dersin içeriği
1- Sayısal analize giriş ve mühendislik uygulamaları.
2- Sayısal işlemlerde hata kaynakları ve hataların hesabı.
3- Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemlerin Taylor Serisi açılımı ve n.inci mertebeden adi diferansiyel denklemlerin Taylor Serisi açılımı yöntemiyle nümerik çözümü.
4- Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemlerin Taylor Serisi açılımı ve n.inci mertebeden adi diferansiyel denklemlerin Taylor Serisi açılımı yöntemiyle nümerik çözümü.
5- Lineer denklemlerin ve denklem sistemlerinin sayısal çözüm yöntemleri.
6- Lineer denklemlerin ve denklem sistemlerinin sayısal çözüm yöntemleri.
7- Lineer olmayan denklem ve denklem sistemlerinin sayısal çözüm yöntemleri.
8- Lineer olmayan denklem ve denklem sistemlerinin sayısal çözüm yöntemleri.
9- Yıl içi sınavı
10- Determinantın tanımı ve özellikleri. Determinant hesabı için sayısal yöntemler. Matrisler ve matrisler üzerinde işlemler
11- Sayısal türev.
12- Sayısal İntegrasyon yöntemleri.
13- Diferansiyel denklem ve denklemler sisteminin sayısal çözüm yöntemleri.
14- İnterpolasyon ve yaklaşım metodları, Eğri Uydurma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problenlerinin çözümünde sayısal çözüm yöntemlerinin önemini anlayabilmek ve sayısal çözüm yöntemlerini kullanırken olabilecek hataları belirleyebilme becerisi kazanmak.
2- Denklem köklerinin bulunması için kullanılan sayısal yöntemleri belirleme becerisi kazanmak.
3- Doğrusal denklem sistemlerini tanıma ve sayısal özümünü yapabilme becerisi kazanmak.
4- Doğrusal olmayan denklem sistemlerini tanıma ve sayısal çözümünü yapabilme becerisi kazanmak.
5- Diferansiyel denklemlerin çözümünü yapabilme becerisi kazanmak.
6- Sayısal çözümlemede türev ve integrasyon yöntemlerini öğrenme becerisi kazanmak.
7- Mühendislik problenlerinin çözümünde ara değer belirlemek için kullanılan sayısal çözüm yöntemlerini belirleyebilme ve kullanma becerisi kazanmak.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SUNUM VE DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar 1)STEVEN C. CHAPRA&RAYMOND P. CANALE; YAZILIM VE PROGRAMLAMA UYGULAMALARIYLA MÜHENDİSLER İÇİN SAYISAL YÖNTEMLER, LİTERATÜR YAYINCILIK, 2003 2)TAPRAMAZ R.; SAYISAL ÇÖZÜMLEME, LİTERATÜR YAYINCILIK, 2002

Ders ile ilgili dosyalar