Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SAĞLIK TURİZMİ |
Birinci düzey |
SEC233 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma, örnek ülke gösterimleri.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrencilerin sağlık turizmi ile ilgili bilgilerini zenginleştirmek, Türkiye ve dünyadaki sağlık turizmi ile ilgili farklı uygulamaları öğrenmelerini sağlayarak sağlık çalışanlarının bu farklı ve küresel uzmanlık alanına kendilerini hazırlamalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sağlık turizmindeki temel kavramlar, türleri ve tutundurma ve pazarlama uygulamaları hakkında bilgi vermek; Dünyadaki sağlık turizmi, spa ve wellness turizmi, termal banyolar vs. gibi temel kavramların tanımlanması ve gerçek hayattan örneklerin anlatılarak öğretilmesi.
|
1- |
Turizm Kavramı, Turizmin Tarihçesi ve Ülke Ekonomilerine Katkıları
|
2- |
Turizm türleri ve turizm politikaları, Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi çeşitleri.
|
3- |
Termal turizm ve spa/wellness, Dünyada ve Türkiye’de termal turizm
|
4- |
Medikal Turizm Dünyada ve Türkiye’de Medikal Turizm
|
5- |
Örnek ülkelerin medikal Turizm uygulamalarının incelenmesi
|
6- |
İleri Yaş ve Engelli Turizmi
|
7- |
Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri
|
8- |
Sağlık turizminde markalaşma ve Dijital Pazarlama
|
9- |
Medikal Turizmde Kalite Ve Akreditasyon
|
10- |
Turist Sağlığı Hizmetleri
|
11- |
Sağlık turizminde etik ve hasta hakları.
|
12- |
Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar, Sağlık Turizminde Teşvik (Devlet Desteği) Politikaları.
|
13- |
Kayseri ilinin Medikal ve Termal Turizm açısından değerlendirilmesi
|
14- |
Kayseri ilinin sağlık Turizmi açısından SWOT analizinin yapılması ve örnek uygulamaların sunulması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Turizm kavramını, türlerini ve turizmin ülke ekonomisine nasıl katkı sağladığını bilir.
|
2- |
Sağlık turizminin önemini ve ülke imaj ve ekonomisine katkısını kavrar.
|
3- |
Termal turizm çeşitlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
|
4- |
Medikal turizme yönelme nedenlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
|
5- |
İleri yaş ve engelli turizmindeki uygulamaları kavrar.
|
6- |
Sağlık turizmindeki yasal düzenlemeleri, akreditasyonun önemini, destek ve teşvikleri kavrar.
|
7- |
Sağlık turizminde pazarlamanın önemini anlar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
5
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|