Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (y.l) > TÜRKÇE EĞİTİMİNDE DERS KİTABI VE METİN SEÇİMİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE DERS KİTABI VE METİN SEÇİMİ 1 İkinci düzey TEA 549 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Semih ZEKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türkçe ders kitaplarının özelliklerini ve yazınsal türlerin metin seçiminde kullanılabilir olduğunu kavratmak
Dersin tanımı Türkçe ders kitaplarının temel özellikleri, Türkçe ders programında yer alan sınıflar düzeyinde kazanımlar, yazınsal türlerin Türkçe eğitimi için metin seçiminde kullanılabilir özellikleri

Dersin içeriği
1- Ders kitaplarının eğitim ve öğretimdeki yeri
2- Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin metinsellik açısından incelenmesi
3- Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin edebi türler açısından incelenmesi
4- Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin okunabilirlik açısından incelenmesi
5- Türkçe ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi
6- Çocuğun zihin ve dil gelişimi
7- Yazınsal metin ve çocuğa görelik: içyapı özellikleri
8- Yazınsal metin ve çocuğa görelik: dış yapı özellikleri
9- Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. sınıf kazanımları ve anı türünde metin seçimi
10- Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. sınıf kazanımları ve anı türünde metin seçimi
11- Türkçe Dersi Öğretim Programı 7. sınıf Kazanımları ve biyografi türünde metin seçimi
12- Türkçe Dersi Öğretim Programı 8. sınıf Kazanımları ve günlük türünde metin seçimi
13- Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. sınıf kazanımları ve gezi yazısı türünde metin seçimi
14- Türkçe Dersi Öğretim Programı 8. sınıf Kazanımları ve makale türünde metin seçimi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders kitaplarının eğitim ve öğretimdeki yerini kavrar.
2- Türkçe ders kitaplarında yer alan metinleri metinsellik açısından inceler.
3- Türkçe ders kitaplarında yer alan metinleri edebi türler açısından inceler.
4- Türkçe ders kitaplarında yer alan metinleri okunabilirlik açısından inceler.
5- Çocuğun zihin ve dil gelişimi kavrar.
6- Yazınsal metin ve çocuğa görelik kavramlarını kavrar.
7- Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. sınıf kazanımları bağlamında anı türünde metin oluşturur
8- Türkçe Dersi Öğretim Programı 7. sınıf kazanımları bağlamında biyografi türünde metin oluşturur.
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5- Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Kitabı İncelemesi
Yardımcı Kaynaklar Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (5,6,7, ve 8. Sınıflar) Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 2024

Ders ile ilgili dosyalar