Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > ATLETİZM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATLETİZM Birinci düzey BSÖ124 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SİNEM NUR KARAGÖZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET YARDIMCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, gösterip-yaptırma
Dersin amacı Tanım, tarihçe, sınıflandırma, koşular,atmalar ,atlamalar ve kurallar ile Atletizmin disiplinlerini Atma, atlama, koşular ve yürüyüş tekniklerini basamaklamalarıyla birlikte uygulamasını öğretmek
Dersin tanımı Atletizmin içerisinde yer alan koşu,atma ve atlama disiplinlerinde tekniklerin öğretimi, Öğrenci merkezli özerk çalışmalar, sınıfta problem çözme, kaynak araştırmalarından oluşur.

Dersin içeriği
1- Sürat koşularında çıkışlar,koşu teknigi ve reaksiyon zamanını geliştirme,atletizmin tanımı ve tarihcesi,Bayrak koşularının bayrak degiştirme tekniklerinin basamaklaması ve uygulaması
2- Gülle atmada O-Brein ve Rotasyon tekniklerinin öğretim basamaklamaları ile uygulaması
3- Uzun atlamada asılma ve adımlama tekniklerinin öğretim basamaklaması ile uygulaması
4- Disk atmada rotasyon tekniğinin ögretim basamaklaması ve uygulaması
5- Orta mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
6- Üç adım atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
7- Cirit atmada çaprazlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
8- Çekiç atmada rotasyon tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
9- Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması-Ara sınavı
10- Yüksek atlamada sırt üstü tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
11- Yüksek atlamada binme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
12- Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
13- Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
14- Uzun mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ana spor branşı olan Atletizmin tarifi, tasnifi, Dünyada ve Türkiye''''deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur,
2- Atletizm disiplinlerini öğrenir,
3- Atletizmin spor branşları arasındaki yerini görür,
4- Mesleki hayatında atletizme önem vermesi gerektiğini anlar,
5- Atletizmle ilgili antrenman stratejisi geliştirir,
6- Atletizmde kosuları bilir,
7- Uzun, üç adım ve yüksek atlama tekniklerini yapar,
8- Gülle, disk, cirit ve çekiç atma tekniklerini uygular.
9- Engel geçiş tekniklerini uygular.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Atletizm Öğretimi (Koşular) Ali DEMİRCİ 2. Atletizm Öğretimi (Atmalar) Ali DEMİRCİ 3. Atletizm Öğretimi (Atlamalar) Ali DEMİRCİ
Yardımcı Kaynaklar 4. Atletizmde Koşular Metin DEMİR 5. Atletizm Teorisi Nurullah CANDAN Uğur DÜNDAR 6. Atletizm Atmalar Nihat GÜNDÜZ

Ders ile ilgili dosyalar