Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATLETİZM |
Birinci düzey |
BSÖ124 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SİNEM NUR KARAGÖZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET YARDIMCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, gösterip-yaptırma
|
Dersin amacı
|
Tanım, tarihçe, sınıflandırma, koşular,atmalar ,atlamalar ve kurallar ile Atletizmin disiplinlerini Atma, atlama, koşular ve yürüyüş tekniklerini basamaklamalarıyla birlikte uygulamasını öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Atletizmin içerisinde yer alan koşu,atma ve atlama disiplinlerinde tekniklerin öğretimi, Öğrenci merkezli özerk çalışmalar, sınıfta problem çözme, kaynak araştırmalarından oluşur.
|
1- |
Sürat koşularında çıkışlar,koşu teknigi ve reaksiyon zamanını geliştirme,atletizmin tanımı ve tarihcesi,Bayrak koşularının bayrak degiştirme tekniklerinin basamaklaması ve uygulaması
|
2- |
Gülle atmada O-Brein ve Rotasyon tekniklerinin öğretim basamaklamaları ile uygulaması
|
3- |
Uzun atlamada asılma ve adımlama tekniklerinin öğretim basamaklaması ile uygulaması
|
4- |
Disk atmada rotasyon tekniğinin ögretim basamaklaması ve uygulaması
|
5- |
Orta mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
|
6- |
Üç adım atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
7- |
Cirit atmada çaprazlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
8- |
Çekiç atmada rotasyon tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
9- |
Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması-Ara sınavı
|
10- |
Yüksek atlamada sırt üstü tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
11- |
Yüksek atlamada binme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
12- |
Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
13- |
Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
14- |
Uzun mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ana spor branşı olan Atletizmin tarifi, tasnifi, Dünyada ve Türkiye''''deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur,
|
2- |
Atletizm disiplinlerini öğrenir,
|
3- |
Atletizmin spor branşları arasındaki yerini görür,
|
4- |
Mesleki hayatında atletizme önem vermesi gerektiğini anlar,
|
5- |
Atletizmle ilgili antrenman stratejisi geliştirir,
|
6- |
Atletizmde kosuları bilir,
|
7- |
Uzun, üç adım ve yüksek atlama tekniklerini yapar,
|
8- |
Gülle, disk, cirit ve çekiç atma tekniklerini uygular.
|
9- |
Engel geçiş tekniklerini uygular.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Atletizm Öğretimi (Koşular) Ali DEMİRCİ
2. Atletizm Öğretimi (Atmalar) Ali DEMİRCİ
3. Atletizm Öğretimi (Atlamalar) Ali DEMİRCİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
4. Atletizmde Koşular Metin DEMİR
5. Atletizm Teorisi Nurullah CANDAN Uğur DÜNDAR
6. Atletizm Atmalar Nihat GÜNDÜZ
|
|