Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sinif Eğitimi (y.l) > İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ İkinci düzey SNE 511 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders ilkokul öğretmenlerinin matematik eğitimi ve pedagojik alan bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; türleri, sayı hissi, temel matematik bilgisi, problem çözme, kapsamlı bölüm, matematik anlama okurluğu, matematik bileşenlerindeki ilkokullarda kullanımı, geometri öğretimi

Dersin içeriği
1- Anlama türleri
2- Sayı hissi
3- Temel Matematik Becerileri
4- Temel Matematik Becerileri
5- Problem çözme
6- Problem çözme
7- Matematiksel modelleme
8- Matematiksel modelleme
9- Matematik okuryazarlığı
10- Matematik okuryazarlığı
11- Matematik tarihinin ilkokulda kullanılması
12- Matematik tarihinin ilkokulda kullanılması
13- Origami ile geometri öğretimi
14- Origami ile geometri öğretimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik eğitiminde anlama türleri arasındaki ilişkiyi inceler.
2- Matematik eğitiminde alan bilgisinin önemi üzerinde tartışır.
3- Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisinin önemi üzerinde tartışır.
4- Yurt içinde ve yurt dışında ilkokul matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel araştırmaları takip eder.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 4 32
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Van De Wale (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çev. Ed. Soner Durmuş), Nobel Akademik Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar