Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ YABANCI DİL-I |
Birinci düzey |
İNG 203 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İLHAN ÖZEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin doğal ve sentetik lifsi malzemeleri, pamuk ve yün iplikçiliği üretim aşamaları hakkında İngilizce terimleri ve çevirinin nasıl yapılacağını öğrenmelerini sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Fundemental definitions and classifications of textile fibers, physical and chemical properties of natural and chemical fibers, yarn production techniques and technology, translation of articles for the purpose of teaching technical terms widely used in textile science and technology.
|
1- |
Fundemantal definitions, general introduction, classification of fibers
|
2- |
Cotton and organic cotton cultivation
|
3- |
Physical structure and properties of cellulose-based fibers
|
4- |
Chemical structure and properties of cellulose-based fibers
|
5- |
Importance of fiber length and fiber fineness, yarn numbering, textile fiber parameters
|
6- |
Student presentations
|
7- |
Student presentations
|
8- |
Midterm
|
9- |
History of yarn spinning, short staple (carded, combed) yarn manufacturing
Ring and open-end rotor spinning of short staple fibers
|
10- |
General introduction and technical terms related to wool
|
11- |
Physical structure and properties of wool fibers
|
12- |
Chemical structure and properties of wool fibers
|
13- |
Long staple (woolen, worsted) yarn manufacturing
|
14- |
Ring spinning of wool fibers
|
15- |
General introduction to man-made fibers, their classification
|
16- |
Semi-synthetic and synthetic yarn manufacturing (wet, dry, melt, and gel spinning)
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Classification of fibers and a detailed vocabulary related to fibers (Liflerin sınıflandırması ve liflerle ilgili kapsamlı bir kelime haznesi öğrenme)
|
2- |
Gaining knowledge on physical and chemical structures and properties of cellulose fibers (Selüloz liflerinin fiziksel ve kimyasal yapıları ve özellikleriyle ilgili İngilizce terimleri ve cümle yapılarını öğrenme)
|
3- |
Gaining knowledge on short staple yarn spinning (Kısa lif (pamuk) iplikçiliğiyle ilgili İngilizce terimleri ve cümle yapılarını öğrenme)
|
4- |
Gaining knowledge on physical and chemical structures and properties of wool fibers (Yün liflerinin fiziksel ve kimyasal yapıları ve özellikleriyle ilgili İngilizce terimleri ve cümle yapılarını öğrenme)
|
5- |
Gaining knowledge on long staple yarn spinning (Uzun elyaf iplikçiliğiyle (yün) ilgili İngilizce terimleri ve cümle yapılarını öğrenme)
|
6- |
Gaining knowledge on properties of synthetic fibers and synthetic yarn spinning (Sentetik liflerin özellikleri ve sentetik elyaf iplikçiliğiyle ilgili İngilizce terimleri ve cümle yapılarını öğrenme)
|
7- |
Gaining knowledge on English-Turkish translation of vocational texts (İngilizce-Türkçe çeviri yapmayı öğrenme).
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
|
|
3- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
|
|
4- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
|
|
5- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
|
|
6- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
|
|
7- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
|
|
8- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
|
|
9- |
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
|
|
10- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
|
|
12- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
|
|
13- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
|
|
14- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
|
|
15- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. İlhan ÖZEN ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
K. Caldwell, Basics of Textiles, lecture notes, Timpanogos High School
Kr. Caldwell, Fabrics , lecture notes, Timpanogos High School
A. Sonthisombat, Introduction to Textile Preparation, Rajamangala Institute of Technology, lecture notes 2004
J.E. Pardeu, Long Staple Processing, School of Textiles, North Carolina State University
J.E. Pardeu, Man-made Fibers and Their Properties, School of Textiles, North Carolina State University
J.E. Pardeu, Short Staple Yarn Manufacturing, School of Textiles, North Carolina State University
Billmeyer, Textbook of Polymer Science 2nd Ed. Wiley-Interscience, New York (1962,1971), Ch. 17, 18
Elias, An Introduction to Polymer Science VCH, New York (1997), Ch. 14
Rieter, Spun Yarn Systems, Company Presentation 2008
W. Oxenham, Developments In Spinning, http://www.textileworld.com/News.htm?CD=1726&ID=4676
C.B. Weinberger, Synthetic Fiber Manufacturing, Dept. of Chemical Engineering, Drexel University, 1996
M. Dalkıran, WIPO Inter-Regional Seminar on the Role of IP in Creating, Developing and Strengthening a Nation Brand, Prague 2009
http://www.p2pays.org/ref/14/13581.pdf
http://www.allfiberarts.com/library/aa97/aa072397.htm
http://www.textiletechnology.co.cc/spinning/COTTON.htm
http://cotton.missouri.edu/Classroom.html
|
|