Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > AKAROLOJİDE SON GELİŞMELER-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKAROLOJİDE SON GELİŞMELER-I Üçüncü düzey BİY 601 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE TOLUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; öğrencileri, hayvansal sınıflandırmanın ilkeleri, yöntemleri ve bunların uygulanması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Bu derste; hastalık taşıyıcısı keneler ve akarlar, çeşitli akar takımlarının morfolojisi ve biyolojisi konularındaki en son gelişmeler verilir.

Dersin içeriği
1- Hastalık taşıyıcısı akarlar ve keneler
2- Hastalık taşıyıcısı akarlar ve keneler
3- Morfoloji ve filojeni
4- Morfoloji ve filojeni
5- Fizyoloji ve biyokimya
6- Fizyoloji ve biyokimya
7- Genetik ve üreme
8- Genetik ve üreme
9- Ekoloji, biyoloji ve davranış
10- Ekoloji, biyoloji ve davranış
11- Biyolojik kontrol
12- Biyolojik kontrol
13- Genel tekrar
14- Genel tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hastalık taşıyıcısı akarlar ve keneler hakkında bilgi sahibi olur.
2- Akarların Morfoloji ve filojenisi hakkında bilgi sahibi olur.
3- Akarların Fizyoloji ve biyokimyası hakkında bilgi sahibi olur.
4- Akarların Genetik ve üremesi hakkında bilgi sahibi olur.
5- Akarların Ekoloji, biyoloji ve davranışı hakkında bilgi sahibi olur.
6- Akarların Biyolojik kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Dindal, D. L., 1990, Soil Biology Guide, John Wiley and Sons, New York. 2. Gorny, M., Grüm, L., Methods in Soil Zoology, Elsevier, PWN Ltd.¬, Warszawa. 3.Selected papers from Pedobiologia.
Yardımcı Kaynaklar Akarlarla ilgili olan çeşitli dergilerdeki makaleler

Ders ile ilgili dosyalar