Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > SONLU ELEMANLAR METODU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SONLU ELEMANLAR METODU İkinci düzey MEM 503 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİR ESİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİR ESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller ve problem çözümleri
Dersin amacı Lineer sonlu elemanlar metodunun temelleri ve genel teorisinin anlatılması. Farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerinin çözümünde sonlu elemanlar metodunun kullandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sonlu elemanlar metodu ısı transferi, akışkanlar mekaniği ve katı mekaniği gibi fiziksel olayların analitik olarak tanımlanmaları neticesinde ortaya çıkan diferansiyel denklemlerin çözümü için kullanılan nümerik bir tekniktir

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar, matris cebiri ve Gauss eliminasyonu
2- Bir boyutlu problemler
3- Bir boyutlu problemler
4- Kafes sistemleri
5- Kiriş ve çerçeveler
6- İki boyutlu problemler
7- İki boyutlu problemler
8- Eksenel simetrik problemler
9- Eksenel simetrik problemler
10- Gerilme analizinde üç boyutlu problemler
11- Gerilme analizinde üç boyutlu problemler
12- Gerilme analizinde üç boyutlu problemler
13- Özdeğer problemleri.
14- Özdeğer problemleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sonlu elemanlar metodunda kullanılan temel kavramlar, matris cebiri ve Gauss eleminasyon metodunu öğrenmek.
2- Bir boyutlu problemler için sonlu elemanlar metodunun geliştirilmesinde kullanılan gerilme-şekil değiştirme ve toplam potansiyel enerji ilişkilerini anlamak.
3- İki boyutlu problemler için sonlu elemanlar metodunun geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
4- 4 düğümlü veya daha fazla dereceden isoparametrik elemanlar geliştirmek ve onlara nümerik integrasyon uygulayarak gerilme analizi yapmak.
5- Üç boyutlu problemler için sonlu elemanlar metodunun geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
6- Özdeğer problemlerini çözme
7- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanmak.
8- Mühendislik problemlerini tanıma ve formüle etme ve çözme becerisi kazanmak.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı T.R. Chandrupatla and A.D. Belegundu, Introduction to Finite Elements in Engineering.
Yardımcı Kaynaklar J.N. Reddy, An introduction to the Finite Element Method.

Ders ile ilgili dosyalar