Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DOLAŞIM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
FZY 534 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ERCAN BABUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NURCAN DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt ile sunum, soru cevap şeklinde sınıf içi tartışma, öğrenciye ödev verme , öğrenciye projelerde çalıştırma, öğrenciye sunum yaptırma
|
Dersin amacı
|
Kalp ve dolaşım sistem fizyolojini kavrama
Kalbin yapısını ve çalışma şeklini ifade etme, çalışmasını etkileyen faktörleri ifade etme, dolaşım sisteminin çalışma prensibini ifade etme, dokuların kanlanmasını etkileyen faktörleri ifade etme yeteneğini kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Kalp ve dolaşım sistem fizyolojini kavrama
|
1- |
Kalp kasının fizyolojik özellikleri
|
2- |
Kalp çalışmasının düzenlenmesi
|
3- |
Hemodinamiğin ilkeleri
|
4- |
Kalp debisi
|
5- |
Fetal dolaşım
|
6- |
Nabız
|
7- |
Lenfatik dolaşım
|
8- |
Koroner dolaşım
|
9- |
Venöz dolaşım
|
10- |
Kalp kapak görevleri
|
11- |
Kan basıncının düzenlenmesi
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fetal dolaşım
|
2- |
Kan basıncının düzenlenmesi
|
3- |
Kalp kapak görevleri
|
4- |
Kalp kasının fizyolojik özellikleri
|
5- |
Kalp çalışmasının düzenlenmesi
|
6- |
Hemodinamiğin ilkeleri
|
7- |
Kalp debisi
|
8- |
Venöz dolaşım
|
9- |
Koroner dolaşım
|
10- |
Nabız ve Lenfatik dolaşım
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
1
|
6
|
Ödevler
|
2
|
14
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
28
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
14
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ), İnsan Fizyolojisi ( Ganong ), The cell physiology, Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Web sitesi kaynakları,
|
|