Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARMONİ III |
İkinci düzey |
MÜZ317 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yazılı şekilde teori dersi ve piyanoda anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin verilen melodileri armonize etme başarısını edinmesini, her bir müzik eserinin armoni altyapısını inceleyebilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Ders, aşamalı olarak, batı müziğinde klasik armoninin diyatonik ve kromatik sistemlerinin bilglsini, herhangi bir müzik eserinin tahlilinde armonik dil özelliklerini inceleme başarısını, en önemli yanı ise sonuçta herhangi bir ezgiyi armonileştirme başarısını kazanmasını kapsar.
|
1- |
II. Önce geçilen konuların tekrarı.
|
2- |
Kromatik sistem hakkında bilgi. Yönelmeler, yönelme üsülleri. Modülasyonlar hakkında umumi, nazari bilgi. Tonalların fonksiyonel ilişkileri.
|
3- |
Çift dominantlar hakkında bilgi. (DD7, DDVII7) (Pratik yazılı çalışmalar).
|
4- |
Çift dominantlar hakkında bilgilendirmenin devamı.
|
5- |
Çift dominant çevrimlerinin kullanılma özellikleri hakkında bilgi. (Yazılı ve uygulama çalışmalar).
|
6- |
Çift dominantlarda alterasyon hakkında bilgi. (Yazılı ve uygulama çalışmalar)
|
7- |
Piyanoda pratik uygulama çalışmaları
|
8- |
Genel Tekrar
|
9- |
Vize Haftası
Yazılı : Soprano melodisinin armonileştirilmesi.
Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması
1. Akor sırası
2. Akor çözümü
3. Sekvensiyalar
4. Melodi veya basın armonileştirilmesi.
|
10- |
Yönelmeler ve yönelme usülleri hakkında bilgi. (Yazılı çalışmalar).
|
11- |
Yönelmeler ve yönelme usülleri hakkında bilginin devamı (Pratik çalışmalar: yazılı ve uygulama)
|
12- |
Yönelmeler ve yönelme usülleri hakkında bilginin devamı. Piyanoda uygulama çalışmaları.
|
13- |
Genel Tekrar
|
14- |
Final Haftası: Yazılı : Soprano melodisinin armonileştirilmesi.
Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması
1. Akor sırası
2. Akor çözümü
3. Sekvensiyalar
4. Melodi veya basın armonileştirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Melodi armonizasyonu
|
2- |
Armonik analiz
|
3- |
Öğrenilen bilgilerle ilgili çalışmaları piyanoda uygulama
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dubovski İ.-Yevseeyev S.- Sposobin İ.- Sokolov V., (1973), Armoni Kitabı, Moskova. Alekseyev B. (1976), Armoni Meseleleri, Moskova. Maksimov S. (1977) Piyanoda Armoni Çalışmaları, Moskova. Mutli A. (1986), Armoni Meseleleri Tolplusu, Moskova. Mojjevelov B. (1982), Armonize İçin Melodiler, Leningrad. Rudolf L.(1979), Piyanoda Armoni Çalışmaları, Bakü.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|