Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT ABAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, PROF. DR. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders laboratuar hayvanlarda üreme sorunlarını teorik olarak haftada 2 ders saatinde saat inceleyecetir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Tavşan, hamster, kobay, rat, fare gibi laboratuar hayvanlarında erkek ve dişi genital sistemin anatomisi, üreme fizyolojisi, laboratuar hayvanlarında pubertas, seksüel siklus, çiftleşme, gebelik, doğum, doğum sonrası dönem, sezaryen operasyonları sun’i tohumlama ve üreme sorunlarının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Tavşan, hamster, kobay, rat, fare gibi laboratuar hayvanlarında erkek ve dişi genital sistemin anatomisi, üreme fizyolojisi, laboratuar hayvanlarında pubertas, seksüel siklus, çiftleşme, gebelik, doğum, doğum sonrası dönem, sezaryen operasyonları sun’i tohumlama ve üreme sorunları
|
1- |
Laboratuar hayvanlarında anatomi
|
2- |
Evcil Laboratuar hayvanlarında üreme fizyolojisi
|
3- |
Laboratuar Hayvanlarının Bakım ve Beslenmesi
|
4- |
Tanı Yöntemleri
|
5- |
Bakteriyel Hastalıklar
|
6- |
Viral Hastalıklar
|
7- |
Tavşan (1)
|
8- |
Tavşan (2)
|
9- |
Laboratuar faresi
|
10- |
Rat
|
11- |
Kobay
|
12- |
Hamster
|
13- |
Gerbil
|
14- |
Tedavi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Laboratuar hayvanlarında anatomi
|
2- |
Evcil Laboratuar hayvanlarında üreme fizyolojisi
|
3- |
Laboratuar Hayvanlarının Bakım ve Beslenmesi
|
4- |
Bakteriyel Hastalıklar
|
5- |
Viral Hastalıklar
|
6- |
Tanı Yöntemleri, Tedavi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Alaçam E., 1999. Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite., Medisan Yayınevi.
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York
Stein S., Walshaw S. (1976). The UFAW Handbook on The Care and Management of Laboratory Animals. 5th ed., 183-217, Churchill Livingstone, Endinburg, London and New York.
Sandford J.C., 1996. The Domestic Rabbit, 5th edition Blackwell Science Ltd.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|