Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > GENEL EKONOMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL EKONOMİ Birinci düzey ENM 113 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ercan ŞENYİĞİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Mihrimah ÖZMEN
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilere genel ekonomi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Endüstri mühendisliğinin önemli bir karar alanı olan ekonomi ile ilgili bilgiler derste öğrencilere aktarılacaktır.

Dersin içeriği
1- Ekonomiye giriş, Konusu ve tanımı ve Amacı
2- Diğer bilimlerle ilgisi
3- Ekonomik seçim ve üretim imkanları eğrisi
4- Ana Ekonomik problemler
5- İhtiyaçlar-Mal-Hizmet-Fayda
6- Ekonomik sistemler
7- Nüfus problemleri
8- Ekonomik büyüme
9- Talebin tanımı
10- Talep Kanunu
11- Tüketici talebi ve marjinal Fayda
12- Arzın tanımı, arzı belirleyen faktörler
13- Arz esnekliği ve arz-talep dengesi
14- Tam Rekabet Piyasası ve Koşulları
15- Üretim Fonksiyonu
16- Verimlilik Analizi
17- Maliyet Fonksiyonları
18- Maliyet Analizi
19- Tam Rekabet Piyasasında Firma Dengesi
20- Kısa Dönem Firma Kar/Zarar Durumu

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin genel ekonomi konuları hakkında temel bilgilere sahip olması beklenmektedir.
2- Temel ekonomik sorunların analizi
3- Piyasa arz ve talep dengesinin analiz edilebilmesi
4- Tüketici cephesinden piyasa denge fiyatının işleyiş sürecinin analiz edilebilmesi
5- Talep esnekliğinin fiyat ve firma satış hasılatına etkisinin analiz edilmesi
6- Arz esnekliğinin işleyişi ve piyasa fiyatı üzerindeki etkisinin analizi
7- Üretim maliyetlerinin yapısı ve maliyet minimizasyonu analizinin yapılabilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doç. Dr. Recep Düzgün, Genel Ekonomi: Tek Dönemlik Ekonomi Dersleri İçin (Mikroekonomi, Makroekonomi)
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar