Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ Birinci düzey BSA 208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Spor aktiviteleri açısından yaş faktörünün önemini açıklayabilecek ve farklı cinsiyet ve yaş gruplarına yönelik antrenman planı hazırlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin tanımı sporda cinsiyet faktörünün tarih boyunca nasıl geliştiği, psikomotor gelişim dönemleri, fiziksel, motorsal, fizyolojik, psikolojik ve sosyal özelliklerin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi, hamilelik, kronolojik ve biyolojik yaş, yaş ve cinsiyet açısından spor branşlarının analizi konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Çocuklarda fiziksel gelişimi etkileyen faktöreler
2- Çocuklarda fiziksel gelişim dönemleri
3- Çocuklarda psikomotor gelişim dönemleri
4- Çocuklarda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi
5- Kadınlarda fiziksel ve fizyolojik özellikler
6- Kadın sporcı triadı- Kadın sporcularda beslenme
7- Kadınlarda genel ve özel periyotlarda egzersiz
8- Sportif performans ve cinsiyet
9- Kadınlarda temel motorik özellikler
10- Kadın sporcularda yaygın görülen yaralanmalar
11- Yaşlanma ve yaşlılık
12- Yaşlı bireylerin fiziksel ve fizyolojik özellikleri
13- Yaşlı bireylerde fonksiyonel performans
14- Yaşlı bireylerin sosyolojik ve psikolojik özellikleri
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuklarda fiziksel gelişim dönemlerini bilir
2- Çocuklarda psikomotor gelişimi kavrar
3- Çocuklarda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi bilir
4- Kadınların fiziksel ve fizyolojik özelliklerini tanımlar
5- Kadınların özel periyotlarda egzersizleri açıklar
6- Yaşlı ve yaşlılık kavramlarını açıklar
7- Yaşlı bireylerin fiziksel ve fizyolojik özelliklerini bilir.
8- Yaşlı bireylerin sosyolojik ve psikolojik özelliklerini tanımlar
9- Yaşlı bireylerde fonksiyonel performansları açıklar
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Egzersizde yaş ve cinsiyet faktörleri (editör: Hürmüz Koç)/ Anadolu Üniversitesi hareket ve antrenman bilimleri- spor ve sağlık bilimleri
Yardımcı Kaynaklar Çocuklarda Motor Gelişim Kamil Özer

Ders ile ilgili dosyalar