Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Birinci düzey |
KİM 812 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Kimya lisansa ait önerilen bazı dersleri almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN PATAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Kimya Bölümünde görevli tüm öğretim üyeleri(Prof., Doç., Y.Doç)
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
laboratuvarda inceleme
|
Dersin amacı
|
Tez çalışmasında karşılaşılan problemleri çözmek ve pratik yollar ileri sürmektir.
|
Dersin tanımı
|
Tez konusu ile ilgili yöntemleri araştıran ve bilginin veya bilginin eleştirilmesine katkıda bulunan derinlemesine bir araştırmadır. Genellikle, soruşturulacak veya çözülecek bir probleme ait konuyla ilgili mevcut literatür taraması ile başlar. Master öğrencisi daha sonra, eğer varsa, diğer çalışma sonuçlarıyla karşılaştırma yapar. Derin bir analizi konunun ileri incelemesi için öneriler ile sonuçlandırılır.
|
1- |
Lisansüstü Öğrenciler Tez için aşağıdaki prosedürlere uymak zorundadırlar: • Çalışmak istediğiniz genel bir konu alanını seçin ve bunu danışmanınızla birlikte kararlaştırın.
|
2- |
• Danışmanınızla birlikte yazılı tez önerisinin geliştirilmesi ve konunun bölüm başkanlığı ile paylaşılması. Tez önerisi içerisinde yer alan konu başlıklarının araştırılması ve araştırmaya konu olan soruların ve çözümlerinin maddeler halinde sıralanması.
|
3- |
• Konuyla ilgili mevcut literatürlerin araştırması.
|
4- |
• Önerilen çalışma metodolojisinin veya problem çözümündeki yaklaşımların tanımlanması.
|
5- |
• Ön veri kaynaklarının değerlendirilmesi.
|
6- |
• Tezin tamamlanması için gereken görevlerin ve programların kontrol edilmesi.
|
7- |
• Önerilen sonuç formunun tanımlanması.
|
8- |
• Tez önerisi tamamlandığında, jüri üyelerinin kurulması ve tezin ciltlenmemiş halinin bu jüri üyeleri tarafından kontrol edilerek tezin savunulabilir halde olduğunun onaylanması.
|
9- |
• Tez önerisi jüri üyeleri huzurunda savunulup kabul edildikten sonra tezlerden 10 adet olarak jüri üyelerinin adları yazılı onaylanmış kabul yazısıyla ciltlenmiş tezlerin bölüm başkanlığı üzerinden E.Ü.Fen Bilimleri Enstitü Müdürlüğüne teslim edilmesi.
|
10- |
• Enstitüde on-line olarak beyan edilen tüm prosedürler yerine getirilerek Yüksek Lisans Tezi’nin tamamlanması.
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez başlığına uygun olarak;
|
2- |
Verilerin analizi,
|
3- |
Araştırmasının bulguları ve sonuçları
|
4- |
Konunun ileri incelemesi için öneriler ile sonuçlandırılır
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
26
|
5
|
130
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
3
|
90
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
10
|
6
|
60
|
Laboratuvar
|
30
|
6
|
180
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
10
|
100
|
Toplam iş yükü
|
|
|
619
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|