Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Üçüncü düzey |
KİM 812 |
Zorunlu |
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Kimya lisansa ait önerilen bazı dersleri almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN PATAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Kimya Bölümünde görevli tüm öğretim üyeleri(Prof., Doç., Y.Doç)
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
laboratuvarda inceleme
|
Dersin amacı
|
Tez çalışmasında karşılaşılan problemleri çözmek ve pratik yollar ileri sürmektir.
|
Dersin tanımı
|
Tez konusu ile ilgili yöntemleri araştıran ve bilginin veya bilginin eleştirilmesine katkıda bulunan derinlemesine bir araştırmadır. Genellikle, soruşturulacak veya çözülecek bir probleme ait konuyla ilgili mevcut literatür taraması ile başlar. Master öğrencisi daha sonra, eğer varsa, diğer çalışma sonuçlarıyla karşılaştırma yapar. Derin bir analizi konunun ileri incelemesi için öneriler ile sonuçlandırılır.
|
1- |
Lisansüstü Öğrenciler Tez için aşağıdaki prosedürlere uymak zorundadırlar: • Çalışmak istediğiniz genel bir konu alanını seçin ve bunu danışmanınızla birlikte kararlaştırın.
|
2- |
• Danışmanınızla birlikte yazılı tez önerisinin geliştirilmesi ve konunun bölüm başkanlığı ile paylaşılması. Tez önerisi içerisinde yer alan konu başlıklarının araştırılması ve araştırmaya konu olan soruların ve çözümlerinin maddeler halinde sıralanması.
|
3- |
• Konuyla ilgili mevcut literatürlerin araştırması.
|
4- |
• Önerilen çalışma metodolojisinin veya problem çözümündeki yaklaşımların tanımlanması.
|
5- |
• Ön veri kaynaklarının değerlendirilmesi.
|
6- |
• Tezin tamamlanması için gereken görevlerin ve programların kontrol edilmesi.
|
7- |
• Önerilen sonuç formunun tanımlanması.
|
8- |
• Tez önerisi tamamlandığında, jüri üyelerinin kurulması ve tezin ciltlenmemiş halinin bu jüri üyeleri tarafından kontrol edilerek tezin savunulabilir halde olduğunun onaylanması.
|
9- |
• Tez önerisi jüri üyeleri huzurunda savunulup kabul edildikten sonra tezlerden 10 adet olarak jüri üyelerinin adları yazılı onaylanmış kabul yazısıyla ciltlenmiş tezlerin bölüm başkanlığı üzerinden E.Ü.Fen Bilimleri Enstitü Müdürlüğüne teslim edilmesi.
|
10- |
• Enstitüde on-line olarak beyan edilen tüm prosedürler yerine getirilerek Yüksek Lisans Tezi’nin tamamlanması.
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez başlığına uygun olarak;
|
2- |
Verilerin analizi,
|
3- |
Araştırmasının bulguları ve sonuçları
|
4- |
Konunun ileri incelemesi için öneriler ile sonuçlandırılır
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
26
|
5
|
130
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
3
|
90
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
10
|
6
|
60
|
Laboratuvar
|
30
|
6
|
180
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
10
|
100
|
Toplam iş yükü
|
|
|
619
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|