Ön koşul dersleri
|
Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.gör
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Bu kursun amacı öğrencilere Rekombinant DNA Teknolojilerinin Tıpta Uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Rekombinant DNA teknolojisi, doğada kendiliğinden oluşması mümkün olmayan, çoğunlukla farklı biyolojik türlerden elde edilen DNA moleküllerinin, genetik mühendislik teknolojisiyle kesilmesine ve elde edilen farklı DNA parçalarının birleştirilmesi işlemlerini kapsayan teknolojinin kullanımıdır.
|
1- |
Rekombinant DNA teknolojisine giriş
|
2- |
Gen klonlama metodları
|
3- |
Klonlanmış bir genin analizi
|
4- |
Klonlanan genlerin ifadesi
|
5- |
Gen ekspresyonunun kontrolü
|
6- |
Polimeraz Zincir Reaksiyonu
|
7- |
VİZE
|
8- |
Rekombinant DNA’nın oluşturulması
|
9- |
Rekombinant DNA ve önemli biyolojik olayların analizi,
|
10- |
Hastalıkla ilişkili genlerin haritalanması
|
11- |
Genom projeleri ve İnsan genom projesi
|
12- |
Model organizmalar ve model organizma seçerken dikkat edilmesi gerekenler
|
13- |
Model organizmalarla yapılan güncel çalışmalar
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rekombinant DNA teknoloji tanımı ve kapsamı hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
2- |
Gen klonlama metodları, klonlanmış genlerin analizi hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
3- |
Klonlanan genlerin ifadesi, gen expresyonunun kotrolü ve polimeraz zincir reaksiyonu hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
4- |
Rekombinant DNA’nın biyoteknolojiye ayarlanması hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
5- |
Rekombinant DNA ve önemli biyolojik olayların analizi, hastalık genlerinin haritalanması ve izolasyonu hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
6- |
Genom projesi, model organizmalar ve insan genom projesi hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
3
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
204
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999
2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991
3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London,
4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|