Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > REKOMBİNANT DNA TEKNOLOJİLERİNİN TIPTA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKOMBİNANT DNA TEKNOLOJİLERİNİN TIPTA Üçüncü düzey GEN 506 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.gör
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Rekombinant DNA Teknolojilerinin Tıpta Uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin tanımı Rekombinant DNA teknolojisi, doğada kendiliğinden oluşması mümkün olmayan, çoğunlukla farklı biyolojik türlerden elde edilen DNA moleküllerinin, genetik mühendislik teknolojisiyle kesilmesine ve elde edilen farklı DNA parçalarının birleştirilmesi işlemlerini kapsayan teknolojinin kullanımıdır.

Dersin içeriği
1- Rekombinant DNA teknolojisine giriş
2- Gen klonlama metodları
3- Klonlanmış bir genin analizi
4- Klonlanan genlerin ifadesi
5- Gen ekspresyonunun kontrolü
6- Polimeraz Zincir Reaksiyonu
7- VİZE
8- Rekombinant DNA’nın oluşturulması
9- Rekombinant DNA ve önemli biyolojik olayların analizi,
10- Hastalıkla ilişkili genlerin haritalanması
11- Genom projeleri ve İnsan genom projesi
12- Model organizmalar ve model organizma seçerken dikkat edilmesi gerekenler
13- Model organizmalarla yapılan güncel çalışmalar
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rekombinant DNA teknoloji tanımı ve kapsamı hakkında genel bilgi sahibi olmak
2- Gen klonlama metodları, klonlanmış genlerin analizi hakkında genel bilgi sahibi olmak
3- Klonlanan genlerin ifadesi, gen expresyonunun kotrolü ve polimeraz zincir reaksiyonu hakkında genel bilgi sahibi olmak
4- Rekombinant DNA’nın biyoteknolojiye ayarlanması hakkında genel bilgi sahibi olmak
5- Rekombinant DNA ve önemli biyolojik olayların analizi, hastalık genlerinin haritalanması ve izolasyonu hakkında genel bilgi sahibi olmak
6- Genom projesi, model organizmalar ve insan genom projesi hakkında genel bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 3 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar