Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR.EDA KARAKUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
|
Dersin amacı
|
Sanat Tarihi II adlı dersimizde özellikle 19.yüzyıl ve sonrasında sanat alanında Avrupa’daki gelişmeler incelenerek, ilgili dönemlerde ortaya çıkan sanat akımlarının nedenleri, bu akımların sanata getirdikleri ve diğer dönemlerden farklılıkları irdelenerek. Bu dönemlere damgasını vuran sanatçılar ve eserleri tanıtılmaya çalışılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Sanat Tarihine Giriş dersinde atılan temelin mağara döneminden Rönesansın sonuna kadar getirildiği bilinmektedir. Sanat tarihi I dersi ile sanat ve insanlık tarihi, adım adım takip edilmiş sanatçı ve eser odağında sanatın izleri Post Empresyonizme kadar getirilmiştir.Bu derste Modernizm süreci içinde sanatın ilerleyişi takip edilerek yeni görüş ve anlayışlar akım ve usluplar sanatçı ve eserler Post Modernizme kadar getirilecektir.
|
1- |
Dersin tanımı, içeriği, kaynakça hakkında açıklamalar...Sanat tarihi ders defterinin tutulması ile ilgili öneriler, Derste başarılı olmanın ve çalışma sistematiğinin açıklanması... Modernizmin başlangıcına genel bir bakış ve modernizm öncesi dönem ile modernizmin kıyaslamalı değerlendirilmesi...
|
2- |
Empresyonizm; Neo Empresyonizm, Post empresyonizm hatırlatmaları... Pont Aven, Artnouvea,
|
3- |
1900''''ler önemli olaylar gelişmeler, hayatı yönlendiren temel dinamikler... Sembolizm sanatçıları önemi ve özellikleri, eserleri Redon, Ensor...
|
4- |
Expresyonizm içeriği konuları sanatta kuramsal değişim...
|
5- |
Fovizm, Matisse, Derain, Dufy eserleri ve dünya sanatındaki renkçi değişim...Dei Brucke
|
6- |
Kübizm, düşünce sistematiği Braque, Picasso Kübist anlayışın kurulması ve gelişimi ile sebep olacağı değişim. Eserler ve yarattıkları etkiler... 1.Orfizm 2.Futurizm 3. Rayonizm 4.Vortisizm 5.Saction D''''or
|
7- |
Vize Sınavı
|
8- |
Soyut sanat ortaya çıkışı, yeni görüşler, eserlerdeki değişim...Kandisky, Mondrian, Süprematizm (Malevich), Konstrüktivizm Tatlin...
|
9- |
Dada, Savaş yılları Dadanın dünya sanatı üzerindeki etkileri, Zürih ve ordaki gelişmeler, sanatçılar ve eserleri örneklemi... Dushamp. Amerika''''ya sıçrama ve sürecin takibi...
|
10- |
Avusturya Expresyonistleri Kokoshka ve Egon Schiele... Bauhouse ekolü Almanya Art deco, Klasik Uyanış... Neo Plastisizm
|
11- |
Sürrealizm Sanatta Kuramsal değişim. Düşünsel temelleri ile sürrealizm. Andre Messon De Cricco. Jean Miro Dali, Meret Oppenheim, Rene Magritte... eserleri ve sanatçı kişilikleri...
|
12- |
Soyut Dışa Vurumculuk, içeriği, tekniği ve eserleri ile Pollock, Rothko...sanatçı kişilikleri ve yaklaşımları.
|
13- |
1960''''lı yıllara geliş üreci Pop ART, Hamilton, Jesper Johns, Andy Warhol, Lichtenshein.
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
|
2- |
Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
|
3- |
Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
|
4- |
Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
|
5- |
İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
S.Erdem, (1967) Modern Sanat. Kültür Kitabevi. İstanbul.
N.Lynton (2004) Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul
|
Yardımcı Kaynaklar
|
R.Passeron (1996) Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
Z.İnankur (1997) 19.Yüzyıl Avrupa’sında Heykel ve Resim Sanatı. Kabalcı Yayınevi. İstanbul.
E.Beksaç (1995) Avrupa Sanatına Giriş. Engin Yayınları. İstanbul.
F.Claudon (1994) Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
E.Said (1995) Oryantalizm. İrfan Yayınevi
L.Richard (1999) Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
F.Claudon (1994) Romantizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul.
M.Serullaz (1991) Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul
|
|