Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > ÇOCUK TEST YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK TEST YÖNTEMLERİ İkinci düzey ODY 234 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KEREM KÖKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KEREM KÖKOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik - Slayt sunumu Pratik uygulama
Dersin amacı Yenidoğan işitme kayıplarının tesbiti ve çocuklarda odyometrik testlerin uygulamaları hakkında yeterli bilgiye sahip olmaktır
Dersin tanımı Yenidoğan işitme taraması ve çocuk işitme kayıplarının tanımı

Dersin içeriği
1- Pediatrik odyometri temelleri
2- Çocuğun sese reaksiyonu
3- Çocuk sağırlıkları
4- Risk faktörleri
5- Sınıflandırma
6- Tarama testleri
7- İşitme kaybının çocuğa etkileri
8- Konuşma ve dil gelişimi
9- İletişim yöntemleri
10- Davranış odyometrisi
11- Şartlandırmaya dayalı tetkikler
12- Çocukta vokal odyometri
13- Objektif odyometrik testler
14- İşitme-konuşma özürlü çocuklarda rehabilitasyon
15- Pediatrik vestibüler testler
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşitme kaybının çocuğa etkilerini bilmek
2- Tarama testlerini yapabilme becerisi
3- Davranış odyometrilerini yapabilme becerisi
4- Çocuk işitme kayıplarında rehabilitasyon tekniklerini öğrenme
5- Kohlear implant adaylarını tesbit etme becerisi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     164
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar