Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > INTRODUCTION TO INFORMATION TECHNOLOGY I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO INFORMATION TECHNOLOGY I Birinci düzey A-SRV115 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Uzm. Sabri GÜNGÖR
Dersin veriliş şekli Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde laboratuvar ortamında yapılmaktadır.Derste görsel materyaller için projeksiyon cihazı kullanılacaktır. Sınıf içi tartışmalar yapılacağından derse katılım önemlidir.
Dersin amacı Öğrencilerin bilgisayar kullanım düzeylerini belirli bir standardın üzerine çıkarmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Öğrencilere, enformasyon teknolojileri konusunda sağlam bir bilgi alt yapısı ve yeterli düzeyde işletim sistemi kullanma becerisi ile orta-üst düzey kelime işlemci ve orta düzey sunu programı kullanma yeteneği kazandıracak olan bir derstir.

Dersin içeriği
1- What is knowledge? SECI Model. Knowledge Society. The Difference Between Information and Knowledge. The Definition of Computers and Other Information Systems.
2- History and Types of Computers. The Difference of Computer Hardware and Software. Common Computer Hardwares. PC Components.
3- Operating Systems. Applicatios. Embeded Softwares. Patches. Open Source Code Softwares. Units of Computer Memory Measurements.
4- Introduction to Windows Operating Systems. Basic Operating System Terminology.
5- Introduction to Internet. Searching Information on Internet. Email. Office Suites. Word Processors.
6- Introduction to Microsoft Word. Using to Templates. Saving and Modifying A Document. Zipping.
7- Paragraph, Font, Page Settings. Special Pasting Methods from Internet or Another Digital Platforms. Spelling. Finding and Replacing.
8- Mid-Term Exams
9- Inserting, Pasting, Modifying Pictures. Column Separation. Changing Upper and Lower Case. Adding Endnote and Footnote. References.
10- Inserting Table, Drawing, Clipart, Wordart, Smartart, Equation etc.
11- Editing the Large Documents with Styles. Adding Page Numbers and Breaks. Editing Footers and Headers. Creating and Updating A Table of Contents.
12- Mailings. Creating A Form. Introduction to Microsoft Powerpoint. Meaning of Colors and Shapes. Slides. Understanding Pictures. Resolution. Preparing a presentation. Template Usage.
13- Animations and Transitions. Saving A Powerpoint Show.
14- Final Exams
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- On completing the course students should be able to have knowledge equivalent to the European Computer Driving Licences: EqualSkills, Computer Essentials, Presentation and Advanced Word Processing.
2- After this course students will have advanced skill to use Windows 10 Op. System,
3- will be able to use Notepad, WordPad, Paint, Calculator etc.,
4- will be able to use internet, sending and receaving e-mail,
5- will be able to use Microsoft Office 2016 Word Text Editor,
6- will be able to use Microsoft Office 2016 PowerPoint Presentation Editor.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 9 2 18
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı http://iibf.erciyes.edu.tr/ilkay/bk1
Yardımcı Kaynaklar http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor

Ders ile ilgili dosyalar