Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Uzm. Sabri GÜNGÖR
|
Dersin veriliş şekli
|
Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde laboratuvar ortamında yapılmaktadır.Derste görsel materyaller için projeksiyon cihazı kullanılacaktır. Sınıf içi tartışmalar yapılacağından derse katılım önemlidir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin bilgisayar kullanım düzeylerini belirli bir standardın üzerine çıkarmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere, enformasyon teknolojileri konusunda sağlam bir bilgi alt yapısı ve yeterli düzeyde işletim sistemi kullanma becerisi ile orta-üst düzey kelime işlemci ve orta düzey sunu programı kullanma yeteneği kazandıracak olan bir derstir.
|
1- |
What is knowledge? SECI Model. Knowledge Society. The Difference Between Information and Knowledge. The Definition of Computers and Other Information Systems.
|
2- |
History and Types of Computers. The Difference of Computer Hardware and Software. Common Computer Hardwares. PC Components.
|
3- |
Operating Systems. Applicatios. Embeded Softwares. Patches. Open Source Code Softwares. Units of Computer Memory Measurements.
|
4- |
Introduction to Windows Operating Systems. Basic Operating System Terminology.
|
5- |
Introduction to Internet. Searching Information on Internet. Email. Office Suites. Word Processors.
|
6- |
Introduction to Microsoft Word. Using to Templates. Saving and Modifying A Document. Zipping.
|
7- |
Paragraph, Font, Page Settings. Special Pasting Methods from Internet or Another Digital Platforms. Spelling. Finding and Replacing.
|
8- |
Mid-Term Exams
|
9- |
Inserting, Pasting, Modifying Pictures. Column Separation. Changing Upper and Lower Case. Adding Endnote and Footnote. References.
|
10- |
Inserting Table, Drawing, Clipart, Wordart, Smartart, Equation etc.
|
11- |
Editing the Large Documents with Styles. Adding Page Numbers and Breaks. Editing Footers and Headers. Creating and Updating A Table of Contents.
|
12- |
Mailings. Creating A Form. Introduction to Microsoft Powerpoint. Meaning of Colors and Shapes. Slides. Understanding Pictures. Resolution. Preparing a presentation. Template Usage.
|
13- |
Animations and Transitions. Saving A Powerpoint Show.
|
14- |
Final Exams
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
On completing the course students should be able to have knowledge equivalent to the European Computer Driving Licences: EqualSkills, Computer Essentials, Presentation and Advanced Word Processing.
|
2- |
After this course students will have advanced skill to use Windows 10 Op. System,
|
3- |
will be able to use Notepad, WordPad, Paint, Calculator etc.,
|
4- |
will be able to use internet, sending and receaving e-mail,
|
5- |
will be able to use Microsoft Office 2016 Word Text Editor,
|
6- |
will be able to use Microsoft Office 2016 PowerPoint Presentation Editor.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
9
|
2
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/ilkay/bk1
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor
|
|