Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > AFETLERDE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AFETLERDE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ Birinci düzey SEC 240 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ BAŞGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ali Başgün
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Afetlerde acil sağlık hizmetleri ve afetlerde ilk yardım uygulamaları konusunda öğrencilere bilgi vermek.
Dersin tanımı Afetlerin özellikleri, Hızlı durum değerlendirmesi, Afetlerde acil sağlık hizmetlerinin özellikleri, afetlerde doğru davranışlar, afetlerde ilk yardım ve triaj uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Afetler/Olağan Dışı Durumlar,
2- Afetlerin Sınıflandırılması
3- Afetlere İlişkin Mevzuat,
4- Türkiye''''de Afet ve Önemi,
5- Afet Yönetimi ve Planlanması,
6- Afet Yönetimi Sistemi,
7- Türkiye''''de Afet Yönetimi,
8- Ara sınav
9- Ara sınav değerlendirilmesi.Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
10- Afetlerde Acil Sağlık Hizmetleri Verilmesinde Engeller,
11- Afetlerde Sağlık Hizmetleri,
12- Afetlerde Sağlık Hizmetleri,
13- Afetlerde TRİAJ,
14- Afetlerde ilk Yardım I,
15- Afetlerde ilk Yardım II,
16- Afet Sırasında Doğru Davranışlar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Afetlerin özelliklerini tanımlar,
2- Afetlerde yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
3- Afetlerde acil sağlık hizmetleri organizasyonlarını belirtir.
4- Afetlerde TRİAJ ve ilk yardım uygulamalarını bilir.
5- Afet sırasında doğru davranışları tanımlar
6- Afetlere karşı farkındalığı artar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar