Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mimarlik (y.l.) > GELENEKSEL YAPILARDA BOZULMA NEDENLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELENEKSEL YAPILARDA BOZULMA NEDENLERİ İkinci düzey MİM 524 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teori+sunumlar+makale okuma
Dersin amacı Geleneksel yapılarda koruma çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesinin önemli aşamalarından biri olan bozulma nedenlerinin tesbitine yönelik temel bilgilerin verilmesi
Dersin tanımı Geleneksel yapılarda bozulma nedenlerinin anlatıldığı ve temel koruma ilkelerinin tartışıldığı ders, öğretim elemanının teorik ders anlatımının yanı sıra öğrencilere haftalık olarak verilen makalelerin tartışılması üzerinden yürütülmektedir.

Dersin içeriği
1- Geleneksel yapılarda bozulma nedenleri ve örnekleri-Dış nedenler
2- Geleneksel yapılarda bozulma nedenleri ve örnekleri-İç nedenler
3- Geleneksel yapılarda ve geleneksel malzemelerde bozulma türleri ve örnekleri
4- Makale tartışma
5- Makale tartışma
6- Makale tartışma
7- Makale tartışma
8- Makale tartışma
9- Makale tartışma
10- Makale tartışma
11- Makale tartışma
12- Öğrenci sunumları
13- Öğrenci sunumları
14- Öğrenci sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geleneksel yapılarda bozulma türleri ve nedenlerinin kavranması
2- Bozulma tür ve nedenlerinin tespitinin koruma sürecindeki öneminin anlaşılması
3- Konu hakkında okunan makaleler yolu ile uygulama örnekleri ve kuramsal alt yapı hakkında temel bilgilerin edinilmesi
4- Belirlenen konuda araştırmalar yaparak bir sunum hazırlanması
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mimari Tasarım
2- Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3- Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4- Mimarlık Tarihi
5- Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6- Malzeme Bilgisi
7- Kentsel Tasarım/Şehircilik
8- Sanat Tarihi
9- Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 8 5 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar History of Architectural Conservation. Routledge. 2002. by JUKKA. JOKILEHTO, Conservation of Historic Buildings by Bernard Feilden (2003)

Ders ile ilgili dosyalar