Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENME Birinci düzey BES 402 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. YAĞMUR YAŞAR FIRAT
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı sürdürülebilirliğin tanımında da yer aldığı gibi besinlerin gelecek nesillere aktarılması ve çevrenin korunması açısından beslenmenin etkilerinin incelenmesidir.
Dersin tanımı Bu derste sürdürülebilir beslenme, beslenme ve sağlık ilişkisi, besin zincirleri ve besin ağı, endüstriyel gıda üretiminin sağlık ve çevre üzerindeki etkileri, gıdaların karbon ve su ayak izleri, gıda güvenliği ve gıda güvencesi kavramları, yetersiz beslenme ve aşırı beslenmenin sağlık etkileri, gıda israfı, gıda atıkları ve değerlendirilmesi, geleceğin alternatif besinleri üzerine çalışmalar anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ve SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENME KAVRAMI
2- BESİN SİSTEMLERİ ve KÜRESEL BESLENME SORUNLARI
3- BESLENMENİN ve BESLENME SİSTEMLERİNİN ÇEVREYE ETKİSİ
4- EKOLOJİK AYAK İZİ ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
5- BİTKİSEL KAYNAKLI BESLENME
6- SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENMENİN BESLENME SORUNLARINA ETKİSİ
7- BESİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
8- ARA SINAV
9- BESİN ATIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR
10- BESİN İSRAFI VE BESİN İSRAFINI ÖNLEMEYE YÖNELİK FAALİYETLER
11- TARIM ve GIDA POLİTİKALARININ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ETKİLERİ
12- BİRLEŞMİŞ MİLLLETLER SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA HEDEFLERİ-ı
13- BİRLEŞMİŞ MİLLLETLER SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA HEDEFLERİ-2
14- GELECEĞİN BESİN ALTERNATİFLERİ VE GÜNÜMÜZDEKİ ÇALIŞMALAR
15- BESİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
16- FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir beslenme hakkında güncel bilgileri öğrenir.
2- Bireysel ve toplumsal aktivitelerin çevre ve besin ağı üzerindeki etkilerini fark eder.
3- Gıda güvenliği, gıda güvencesi, beslenme ve sağlık ilişkisini sürdürülebilirlik açısından yorumlayabilir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar