Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENME |
Birinci düzey |
BES 402 |
Seçmeli |
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DR. YAĞMUR YAŞAR FIRAT
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sürdürülebilirliğin tanımında da yer aldığı gibi besinlerin gelecek nesillere aktarılması ve çevrenin korunması açısından beslenmenin etkilerinin incelenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste sürdürülebilir beslenme, beslenme ve sağlık ilişkisi, besin zincirleri ve besin ağı, endüstriyel gıda üretiminin sağlık ve çevre üzerindeki etkileri, gıdaların karbon ve su ayak izleri, gıda güvenliği ve gıda güvencesi kavramları, yetersiz beslenme ve aşırı beslenmenin sağlık etkileri, gıda israfı, gıda atıkları ve değerlendirilmesi, geleceğin alternatif besinleri üzerine çalışmalar anlatılmaktadır.
|
1- |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ve SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENME KAVRAMI
|
2- |
BESİN SİSTEMLERİ ve KÜRESEL BESLENME SORUNLARI
|
3- |
BESLENMENİN ve BESLENME SİSTEMLERİNİN ÇEVREYE ETKİSİ
|
4- |
EKOLOJİK AYAK İZİ ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
|
5- |
BİTKİSEL KAYNAKLI BESLENME
|
6- |
SÜRDÜRÜLEBİLİR BESLENMENİN BESLENME SORUNLARINA ETKİSİ
|
7- |
BESİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
BESİN ATIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR
|
10- |
BESİN İSRAFI VE BESİN İSRAFINI ÖNLEMEYE YÖNELİK FAALİYETLER
|
11- |
TARIM ve GIDA POLİTİKALARININ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ETKİLERİ
|
12- |
BİRLEŞMİŞ MİLLLETLER SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA HEDEFLERİ-ı
|
13- |
BİRLEŞMİŞ MİLLLETLER SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA HEDEFLERİ-2
|
14- |
GELECEĞİN BESİN ALTERNATİFLERİ VE GÜNÜMÜZDEKİ ÇALIŞMALAR
|
15- |
BESİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir beslenme hakkında güncel bilgileri öğrenir.
|
2- |
Bireysel ve toplumsal aktivitelerin çevre ve besin ağı üzerindeki etkilerini fark eder.
|
3- |
Gıda güvenliği, gıda güvencesi, beslenme ve sağlık ilişkisini sürdürülebilirlik açısından yorumlayabilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
1
|
2
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
51
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|