Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARMONİ II |
İkinci düzey |
MÜZ204 |
|
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yazılı şekilde teori dersi ve piyanoda anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin verilen melodileri armonize etme başarısını edinmesini, her bir müzik eserinin armoni altyapısını inceleyebilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Ders, aşamalı olarak, batı müziğinde klasik armoninin diyatonik ve kromatik sistemlerinin bilgisini, herhangi bir müzik eserinin tahlilinde armonik dil özelliklerini inceleme başarısını, en önemli yanı ise sonuçta herhangi bir ezgiyi armonileştirme başarısını kazanmasını kapsar.
|
1- |
Temel dominant yedili (D7) akorun kuruluşu ve kullanma şartları.
Pratik çalışmalar: 1. saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
2- |
D7 çevrimlerinin (D6 5, D4 3, D2) kuruluşu ve kullanma şartları.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
3- |
Subdominant fonksiyonuna ait ikinci derecenin altılı (SII6) ve üçlü (SII3) akorları.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
4- |
Armonik majör üçlü akorlarının kullanma şartları.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
5- |
Altıncı derecenin üçlü akoru (VI3). Kırık kadans hakkında bilgi ve VI3 kullanma özellikleri.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
6- |
SII 7 – çevrimlerinin ( II6 5, II4 3, II2 ) kullanma kuralları. II6, II3, II7 ve onun çevirimleri akorlarının kullanma kurallarının tekrarı.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
7- |
Dominant grubuna ait olan VII. Derecenin septakoru (DVII7) kullanma şartları.
1.Natürel majörde – küçük yedili
1.Minörde ve armonik majörde eksiltilmiş yedili akoru.
|
8- |
DVII6 nın kullanma özellikleri.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
9- |
Hafta (Vize)
Teori: Soprano melodisinin armonileştirilmesi.
Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması
1. Akor sırası
2. Akor çözümü
3. Sekvensiyalar
4. Küçük melodilerin armonileştirilmesi
|
10- |
Dominantnon akor (D9) ve Subdominantnon akorlarının (II9) hakkında bilgi.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
11- |
Dominant grubuna ait nisbeten az kullanılan akorlar hakkında;
DVII6, D36, DT III3, DVII74
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
12- |
Natürel minörde Frijian tetrakordların kullanma şartları.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
13- |
Diyatonik-tonal sekvensiyalar ve “yardımcı septakorlar (sekvensakorlar)”hakkında bilgi.
Pratik çalışmalar: 1.saat yazılı, 2. saat piyanoda uygulama
|
14- |
Final Haftası: Yazılı : Soprano melodisinin armonizasyonu.
Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Melodi armonizasyonu
|
2- |
Armonik analiz
|
3- |
Öğrenilen bilgilerle ilgili çalışmaları piyanoda uygulama
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
1
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dubovski İ.-Yevseeyev S.- Sposobin İ.- Sokolov V., (1973), Armoni Kitabı, Moskova. Alekseyev B. (1976), Armoni Meseleleri, Moskova. Maksimov S. (1977) Piyanoda Armoni Çalışmaları, Moskova. Mutli A. (1986), Armoni Meseleleri Tolplusu, Moskova. Mojjevelov B. (1982), Armonize İçin Melodiler, Leningrad. Rodolf L.(1979), Piyanoda Armoni Çalışmaları, Bakü.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|