Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > ÖZEL GIDALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL GIDALAR Birinci düzey GM 461 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DUYGU ASLAN TÜRKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. LÜTFİYE EKİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gıda Mühendisliği öğrencilerinin çeşitli özel gıdaların (şeker, çikolata, lokum, zeytin, tahin, şekerleme vb)hammaddeleri ve üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin tanımı Gıda Mühendisliği öğrencilerinin çeşitli özel gıdaların (şeker, çikolata, lokum, zeytin, tahin, şekerleme vb)hammaddeleri ve üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin içeriği
1- Çay teknolojisi
2- Şeker pancarından şeker üretimi, şekerleme üretimi
3- Kakao ve ürünleri üretimi teknolojisi
4- Çikolata üretimi
5- Sofralık zeytin ve tuz üretimi
6- Tarhana ve kahve üretim teknolojisi
7- Ara sınav
8- Pekmez ve tahin üretimi
9- Sporcu yiyecek ve içecekleri üretim teknolojisi, sirke üretimi
10- Gıda alerjisi ve intoleransı olanlar için üretilen özel gıdalar ve üretimleri, bulgur üretimi
11- Gazlı içecekler üretimi, helal gıda anlayışı
12- Cips ve kahvaltılık tahıllar üretimi
13- Bal çeşitleri ve üretimi, bebek mamaları
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda teknolojisinin ana dalları dışında kalan ürün gruplarını ve işleme tekniklerini kavrama
2- Şekerpancarından şeker üretimini öğrenme
3- Çay ve çay tipleri, siyah çay üretimi ve kalite özelliklerini kavrama
4- Kakao tozu ve kakao yağı üretim aşamaları ve çikolata üretimini öğrenme
5- Şekerleme çeşitleri ve üretim aşamalarını kavrama
6- Sofralık zeytin çeşitleri ve üretimini öğrenme
7- Bal, tahin, tuz, sirke,pekmez üretimi hakkında bilgi sahibi olma
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özel Gıdalar,Arsan Bilişli, SİDAS Yayınevi, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Özel Gıdalar Teknolojisi , Altan, A., Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fak. , Ofset Atölyesi, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar