Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > Helmint Hastalıklarında Serolojik ve Allerjik Tanı
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
Helmint Hastalıklarında Serolojik ve Allerjik Tanı Üçüncü düzey VPZ 530 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Yrd. Doç. Dr. Önder DÜZLÜ
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Helmint hastalıkların teşhisinde kullanılan IFAT ve ELISA gibi serolojik tanı metotlarını uygulayabilme becerisinin edinilmesi.
Dersin tanımı Helmint hastalıkların teşhisinde kullanılan IFAT ve ELISA gibi serolojik tanı metotlarını öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Helmintolojik tanı metotlarına giriş
2- Helmint enfeksiyonlarının tanısında kullanılan serolojik tanı yöntemleri
3- Serum ve plazmada antikor tespiti
4- Serum ve plazmada antijen tespiti
5- Dışkıda antijen tespiti
6- Latex Alutinasyon (LA)
7- Indirect Floresan Antikor (IFA)
8- Indirect Hemaglutinasyon (IHA)
9- Enzyme Linked Immunosorbant Assay (ELISA)
10- Counter Immunoelektroforez (CIEP)
11- Immunoelektroforez (IE)
12- Kompleman Fiksasyon
13- Western Blotting (WB)
14- Allerjik teşhis
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Serolojik testlerin temel kullanım alanları hakkında bilgi edinir.
2- Antijenlerin nasıl hazırlanacağını öğrenir.
3- Serolojik testlerin yapılışları ile ilgili deneyim sahibi olur.
4- Serolojik test sonuçlarının değerlendirilmesini kavrar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Helmintoloji (Tınar R), Diagnostic Veterinary Parasitology (Hendrix), Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.), Veterinary Helminthology (Kassai T.), Veterinary Parasitology (Urquarth), Veteriner Hekimliğinde Parazit hastalıklarında tedavi (T.parazitoloji Dern.), Manual of veterinary parasitological laboratory techniques (Ministry of Agriculture), Parazit hastalıklarında Tanı (T.Parazit.Dern.)
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar