Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Yrd. Doç. Dr. Önder DÜZLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Helmint hastalıkların teşhisinde kullanılan IFAT ve ELISA gibi serolojik tanı metotlarını uygulayabilme becerisinin edinilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Helmint hastalıkların teşhisinde kullanılan IFAT ve ELISA gibi serolojik tanı metotlarını öğreten derstir.
|
1- |
Helmintolojik tanı metotlarına giriş
|
2- |
Helmint enfeksiyonlarının tanısında kullanılan serolojik tanı yöntemleri
|
3- |
Serum ve plazmada antikor tespiti
|
4- |
Serum ve plazmada antijen tespiti
|
5- |
Dışkıda antijen tespiti
|
6- |
Latex Alutinasyon (LA)
|
7- |
Indirect Floresan Antikor (IFA)
|
8- |
Indirect Hemaglutinasyon (IHA)
|
9- |
Enzyme Linked Immunosorbant Assay (ELISA)
|
10- |
Counter Immunoelektroforez (CIEP)
|
11- |
Immunoelektroforez (IE)
|
12- |
Kompleman Fiksasyon
|
13- |
Western Blotting (WB)
|
14- |
Allerjik teşhis
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Serolojik testlerin temel kullanım alanları hakkında bilgi edinir.
|
2- |
Antijenlerin nasıl hazırlanacağını öğrenir.
|
3- |
Serolojik testlerin yapılışları ile ilgili deneyim sahibi olur.
|
4- |
Serolojik test sonuçlarının değerlendirilmesini kavrar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Helmintoloji (Tınar R), Diagnostic Veterinary Parasitology (Hendrix), Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.), Veterinary Helminthology (Kassai T.), Veterinary Parasitology (Urquarth), Veteriner Hekimliğinde Parazit hastalıklarında tedavi (T.parazitoloji Dern.), Manual of veterinary parasitological laboratory techniques (Ministry of Agriculture), Parazit hastalıklarında Tanı (T.Parazit.Dern.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|