Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YANGI |
Üçüncü düzey |
SVPT 620 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜDAVERDİ ERER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Yangıya bağlı damarlardaki değişiklikler, damarlardan hücre ve sıvı eksudasyonu, fagositoz, yangı hücreleri, yangının sınıflandırılması ile yangının gidişi üzerine etkili faktörler ve yıkımlanan dokuların iyileşmesi hakkında bilgilendirmek.
|
Dersin tanımı
|
Yangıyı anlatan derstir.
|
1- |
Yangının tanımı, sebepleri, patogenezi
|
2- |
Patogenez, kemotaksi , fagositoz
|
3- |
Yangı görev alan hücreler, granülositler
|
4- |
Lenfositler, plazma hücreleri
|
5- |
Mast hücreleri, monosit ve makrofajlar
|
6- |
Epiteloid hücreler, dev hücreleri, fibroblast ve fibrositler
|
7- |
Yangının seyri ve seyri üzerine etkili faktörler, eksudat oluşumu ve karakterleri
|
8- |
Yangıların sınıflandırılması, seröz ve kataral yangı
|
9- |
Purulent ve fibrinöz yangı
|
10- |
Hemorajik yangı, alteratif yangılar
|
11- |
Proliferatif yangılar, yangının yayılma şekilleri
|
12- |
Yıkımlanan dokuların iyileşmesi genel bilgiler
|
13- |
Rejenerasyon
|
14- |
Reparasyon ve yara iyileşmesi, organizasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrenci Vasküler değişiklikler ve bu değişiklikler sonucu hücre ve sıvı eksudasyonu, eksudat oluşumu, kemotaksi ve fagositoz, yangıda görev alan hücreler, yangıların sınıflandırılması, yangının seyri üzerine etkili faktörler, yangının isimlendirilmesi ve yıkımlanan dokuların iyileşmesi (rejenerasyon, reparasyon ve organizasyon) bilir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erer, H., Kıran, M.M., Çiftçi, M.K.(2000) Veteriner Genel Patoloji, 1. Baskı. Bahçıvanlar Basım San. A.Ş.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hazıroğlu, R. ve Milli, Ü.H. (1998). “Veteriner Patoloji”, I ve II. Cilt, R. Hazıroğlu ve Ü.H. Milli (eds), Tamer Matbaacılık, Ankara.
Jones, T.C., Hunt, R.D. and King, N.W. (1997). Veterinary Pathology. 6thEd., Williams & Wilkins, Baltimore.
|
|