Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HACER HANDAN ALTINOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HACER HANDAN ALTINOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Toprak örneklerinden fungus ve bakterilerin izolasyonu, İzole edilen fungusların karakterizasyonu, bakteri izolatlarının antagonistik ve siderefor etkilerinin belirlenmesi, biyolojik savaş mekanizmaları hakkında bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders kapsamında, antagonism ve antagonist kavramları, antagonist mikroorganizmalarla biyolojik kontrol yaklaşımları, antagonist kaynağı olarak toprak seçimi, toprakların antagonist populasyonları, antagonist bakteri fungus ve aktinomisetlerin genel özellikleri, hastalıkların kontrolünde Flourescens Pseudomonas, Bacillus ve Trichoderma gibi antagonistlerin kullanımı, rekabet, hyperparazitizm, sideroforların önemi, engelleyici substantlar olarak antibiyotik maddeler konuları hakkında bilgi verilir.
|
1- |
Biyolojk Savaşın ekolojik yorumu
|
2- |
Biyolojik Savaş mekanizmaları-Antibiosis, Yarışma, Hiperparazitizm, Hipovirulens, Uyarılmış dayanıklılık ve Çapraz Koruma
|
3- |
Biyolojik Savaş mekanizmaları- Yarışma
|
4- |
Biyolojik Savaş mekanizmaları-Hiperparazitizm
|
5- |
Biyolojik Savaş mekanizmaları-Hipovirulens
|
6- |
Biyolojik Savaş mekanizmaları-Uyarılmış dayanıklılık
|
7- |
Biyolojik Savaş mekanizmaları-Çapraz Koruma
|
8- |
Sınav
|
9- |
Biyolojik savaş elemanının elde edilme süreci
|
10- |
Arazide biyololojik savaş elemanının aranması ve örnek alınması-In vitro çalışmalar
|
11- |
Biyopreparat formulasyonlarının elde edilmesi
|
12- |
Türkiyede Biyolojik savaş çalışmaları
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İzolasyon için uygun toprak örneğini alabilme
|
2- |
Topraktan fungus ve bakteri izolasonu yapabilme
|
3- |
Fungal izolatların antagonistik etkilerini belirleyenilme
|
4- |
Bakteri izolatlarının Antagonistik özelliklerinin belirleyebilme
|
5- |
Bitki hastalıklarına karşı uygun biyolojik mücadele yöntemini belirleyebilme
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
7
|
3
|
21
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
8
|
112
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bora, T., ve Özaktani H. 1998.Bitki Hastalıklarıyla Biyolojik Savaş. Prizma Matbassı-1zmir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
T.M. Butt, C.W. Jackson, N. Magan. Fungi as Biocontrol Agents. CABI, 390p.
S.B. Chincholkar, K.G. Mukerji. Biological Control of Plant Diseases.2007, 426p.
Chet. Innonative Approaches to Plant Disease Control,John Wiley & Sons, Inc. 1987, 371p.
|
|