Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin (yüksek Lisans) > ÇAĞDAŞ SANAT VE ELEŞTİRİSİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ SANAT VE ELEŞTİRİSİ-II İkinci düzey HEY410 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, anlatım, tartışma
Dersin amacı Postmodernizm ve Postmodern sanat olgularını kavratmak. Sanatın değişen hayat biçimleriyle ilişkisini kurabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin tanımı Postmodernizm ve Postmodern sanat olgularının döneme ait olaylar ve sanat olaylarıyla açıklanarak tartışılması.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- Modern, Postmodern kavramlarının tartışılması.
3- Minimalizm
4- Kavramsal Sanat ve Eylemler
5- Fluxus ve Oluşumlar
6- Arte Povera , Süreç Sanatı
7- Arazi Sanatı
8- Ara sınav / Vize
9- Performans Sanatı
10- Feminist Sanat
11- Postmodernizm ve Yeni Kavramsalcılık
12- Sanat /Kimlik / Politika
13- Bienaller
14- Bienaller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çağdaş sanat hakkında bilgi sahibi olur, araştırma yapar, önemli sanat olaylarını ve sanatçıları öğrenir.
2- Sanatın temel kavramları ve çağdaş sanat akımları arasında ilişki kurar.
3- Toplumsal ve siyasi değişimlerin sanattaki yansımalarını fark eder.
4- Sanat oluşumlarının ortaya çıkışını, gelişimini ve sosyal yaşamı nasıl etkilediğini anlatır, örnekler verir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahu Antmen, “20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar”, Sel Yayıncılık, 2014. Nancy Atakan, “Sanatta Alternatif Arayışlar”, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2008
Yardımcı Kaynaklar Norbert Lynton, “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitabevi, 2015. Stephen Farthing, “Sanatın Tüm Öyküsü”, Hayalperest Yayınları, 2014. Charles Harrison, Paul Wood, “Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi”, Küre Yayınları, 2016. Enis Batur, “Modernizmin Serüveni”, Alkım Yayınları, 2004 Kuspit, Donald. Sanatın Sonu, (Çev. Yasemin Tezgiden) , İstanbul: Metis Yayınları, 2006. Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra,(Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), (Çev. Zeynep Demirsu), İstanbul: Ayrıntı Sanat ve Kuram Yayınları. Smith, Edward Lucie. ArtToday, Phadion Press İnc. New York, 1995. Collins, Judith. Sculpture Today, Phadion Press İnc. New York, 2010 New Perspectives in Sculpture and İnstallation, Phaidon Press Ltd.

Ders ile ilgili dosyalar