Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > ÇAĞDAŞ SANAT VE ELEŞTİRİSİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ SANAT VE ELEŞTİRİSİ-II Birinci düzey HEY410 Zorunlu 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, anlatım, tartışma
Dersin amacı Postmodernizm ve Postmodern sanat olgularını kavratmak. Sanatın değişen hayat biçimleriyle ilişkisini kurabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin tanımı Postmodernizm ve Postmodern sanat olgularının döneme ait olaylar ve sanat olaylarıyla açıklanarak tartışılması.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- Modern, Postmodern kavramlarının tartışılması.
3- Minimalizm
4- Kavramsal Sanat ve Eylemler
5- Fluxus ve Oluşumlar
6- Arte Povera , Süreç Sanatı
7- Arazi Sanatı
8- Ara sınav / Vize
9- Performans Sanatı
10- Feminist Sanat
11- Postmodernizm ve Yeni Kavramsalcılık
12- Sanat /Kimlik / Politika
13- Bienaller
14- Bienaller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çağdaş sanat hakkında bilgi sahibi olur, araştırma yapar, önemli sanat olaylarını ve sanatçıları öğrenir.
2- Sanatın temel kavramları ve çağdaş sanat akımları arasında ilişki kurar.
3- Toplumsal ve siyasi değişimlerin sanattaki yansımalarını fark eder.
4- Sanat oluşumlarının ortaya çıkışını, gelişimini ve sosyal yaşamı nasıl etkilediğini anlatır, örnekler verir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahu Antmen, “20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar”, Sel Yayıncılık, 2014. Nancy Atakan, “Sanatta Alternatif Arayışlar”, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2008
Yardımcı Kaynaklar Norbert Lynton, “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitabevi, 2015. Stephen Farthing, “Sanatın Tüm Öyküsü”, Hayalperest Yayınları, 2014. Charles Harrison, Paul Wood, “Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi”, Küre Yayınları, 2016. Enis Batur, “Modernizmin Serüveni”, Alkım Yayınları, 2004 Kuspit, Donald. Sanatın Sonu, (Çev. Yasemin Tezgiden) , İstanbul: Metis Yayınları, 2006. Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra,(Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), (Çev. Zeynep Demirsu), İstanbul: Ayrıntı Sanat ve Kuram Yayınları. Smith, Edward Lucie. ArtToday, Phadion Press İnc. New York, 1995. Collins, Judith. Sculpture Today, Phadion Press İnc. New York, 2010 New Perspectives in Sculpture and İnstallation, Phaidon Press Ltd.

Ders ile ilgili dosyalar