Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (yüksek Lisans) > MESLEK ÇALGISI I (KEMAN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI I (KEMAN) İkinci düzey MÜZ113.1 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. CAVID ASADOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.Cavid ASADOV,Yrd.Doç.Rauf KERİMOV,Okt.Süheyla ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Keman çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi.
Dersin tanımı Derste keman icrasında teorik ve pratik bilgileri verilmektedir.

Dersin içeriği
1- İki oktavlı gam (pizz).Sağ el için alıştırma (bir boş telde).
2- İki oktavlı gam (detache).Sağ ve sol el için alıştırma.
3- İki oktavlı gam (detache ,2 legato). Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
4- İki oktavli gam (detache ,2 legato).Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
5- İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
6- İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
7- İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör. Arpej.Farklı teknik için etüt.
8- Vize sınavına hazırlık.
9- SINAV HAFTASI
10- SINAV HAFTASI
11- İki oktavlı gam (detache ,2- 4- 8 legato).Arpej.Paralel minör.Farklı teknik için etüt.Sağ el yay tekniği için alıştırma.
12- İki oktavlı gam (detache ,2- 4- 8 legato).Arpej.Paralel minör.Farklı sol ve sağ el tekniği için iki parça.
13- Sol el tekniği için alıştırma.(4- 8- 16 legato)çalışması.İki parça.
14- Farklı sol ve sağ el tekniği için iki etüt.İki parça.
15- Farklı teknikler için iki etüt. İki parça.Piyano esliğinde parçaların çalınması.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağ ve sol elleri tekniklerinin gelişmesi.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R.Kreutzer “42 etut”,Wohlfahrt “Etudler”,Pracht “Etudler”,,Sitt “Etudler”,,Sh.Beriot “Etudler”,,F.Mazas “Etudler”,,Kayser“Etudler”,,Dancla. D.Lekker “Etudler”,N.Baklanova “Piyesler”,A.Rzayev “Piyesler”,O.Rideing Concerto.G.F:Hendel “Varyasonlar”.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar