Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (doktora) > IRAKSAK SERİLER TEORİSİ -II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
IRAKSAK SERİLER TEORİSİ -II Üçüncü düzey MAT 640 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Bazı toplanabilme metotları ve dizi uzaylarının matris dönüşümleri en iyi şekilde öğretilir.
Dersin tanımı Dizi uzaylarında matris dönüşümleri, diziden-diziye dönüşümler, Silverman-Toeplitz, Schur ve Konjima-Schur teoremleri, seriden-diziye dönüşümler, seriden-seriye dönüşümler, Cesaro, Hölder, Riesz, Nörlund ve Abel metotları gibi bazı özel toplanabilme metotları ve aralarındaki bağıntılar, Tauber teoremleri, Abel yakınsaklık, Cesaro yakınsaklığı.

Dersin içeriği
1- Dizi uzaylarında matris dönüşümleri
2- Diziden diziye dönüşümler
3- Silverman-Toeplitz teoremi ve uygulamaları
4- Schur ve Konjima-Schur teoremleri
5- Seriden diziye dönüşümler
6- Seriden seriye dönüşümler
7- Cesaro ve Abel toplanabilme metotları
8- ARA SINAV
9- Nörlund ve Riesz toplanabilme metotları
10- Hölder ve Euler toplanabilme metotları
11- Bazı toplanabilme metotları aralarındaki ilişkiler
12- Tauber teoremleri
13- Abel yakınsaklık
14- Cesaro yakınsaklık
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel toplanabilme teorisini öğrenir.
2- Klasik toplanabilme metodlarını tanımlar ve uygular.
3- Dizi uzaylarında matris dönüşümlerini öğrenir ve örnekler.
4- Silverman-Toeplitz, Schur teoremlerini öğrenir.
5- Tauber teoremlerini tanımlar.
6- Abel ve Cesaro yakınsaklığı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3- Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4- Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5- Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11- Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13- Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı G. H. Hardy, Divergent series, Oxford University Press, (1949). R.E. Powell and S.M. Shah, Summability theory and applications, New Delhi, (1988). I.J.Maddox, Elements of Functional Analaysis,Cambrıdge at the University Press 1970.
Yardımcı Kaynaklar A. Peyerimhoff, Lectures on Summability, Lecture Notes in Mathematics, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg-New York, 1969. G.M. Petersen, Regular Matrix Transformations, McGraw-Hill Publishing Company Limited, London-New York-Toronto-Sidney, 1966 A. Wilansky, Summability through Functional Analysis, North-Holland Mathematics Studies 85, Amsterdam-New York-Oxford, 1984. J. Boos, Classical and Modern Methods in Summability, Oxford University Press Inc., New York, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar