Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > BİLİMSEL RAPORLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL RAPORLAMA İkinci düzey SBE 528 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Katılım için en az yüksek lisans düzeyinde eğitim alınıyor olunması şarttır.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA MÜMTAZ MAZICIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli İlk 10 hafta verilen konu başlıklarında verilecek dersi takiben son 4 hafta öğrenci eleştirel değerlendirmelerinin grup içerisinde tartışılması ders işleme yöntemidir
Dersin amacı • Hipotez kurulması • Güvenilir ve geçerli metot bulunması • Doğru ve güvenilir bilgi elde edilmesi • Bulguların kendi içerisinde ve literature başlığında tartışılması
Dersin tanımı Bilimsel raporlama dersi yüksek lisans öğrencilerinin kendi verilerinin değerlendirilip tartışmak için bir çerçeve oluşturmaya yöneliktir. Sonuçtaher öğrencinin bilimsel ve güvenilir bir tarzda hayali bir bilimsel rapor hazırlayıp sunması beklenmektedir.

Dersin içeriği
1- Test edilebilecek güvenilir araştırma hipotezi kurulması
2- Araştırma gerekçesini kabul ya da ret ettirebilecek literature taraması.
3- Güvenilir araştırma metodu oluşturma
4- Örneklem gurubu ya da nesnesinden bulguların elde edilebilmesi
5- Bulgularda tablolar ve şekiller
6- Araştırma hipotezi ve güncel literature gore bulguların tartışılması
7- Araştırma hipotezi ve güncel literature gore bulguların tartışılması
8- Başlık ve özet
9- Yazarların katkısı
10- Çok merkezli çalışmalar
11- Hayali bir very seti için hipotez üretme
12- Veri değerlendirme raporu hazırlanması ve sunulması
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin tüm teorik ve Pratik uygulamalara katılması beklenmektedir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğrencilere derste kullanacakları tüm material temin edilmiş olacaktır. Kendi eleştirel değerlendirme materyallerini kendileri temin edeceklerdir.
Yardımcı Kaynaklar Tüm tıp disiplinleri için temel kitaplar ile ulusal ve uluslararası belirli indekslerde taranan dergiler kullanılacaktır.

Ders ile ilgili dosyalar