Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE İLAÇ AR-GE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE İLAÇ AR-GE Birinci düzey ALA 517 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SEDAT ÜNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YEŞİM AKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dünyada ve Türkiye’de ilaç Ar-Ge araştırmalarının mevcut durumunun ve gelecek beklentilerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Dünyada ve Türkiye’de ilaç Ar-Ge araştırmaları hakkında bilgi verilen derstir.

Dersin içeriği
1- Yeni ilaç molekül keşfi
2- Dünya ilaç pazarının büyüklüğü ve ilaçta Ar-Ge
3- Ülkelere göre ilaç endüstrisinin büyüklüğü ve Ar-Ge faaliyetleri
4- Dünya ilaç endüstrisinde Ar-Ge’nin önemi
5- Türkiye’de ilaç sanayii ve Ar-Ge
6- Konvansiyonel dozaj şekillerinin araştırılması ve geliştirilmesi
7- Ara sınav
8- Biyoteknoloji esaslı formülasyonların araştırılması ve geliştirilmesi
9- Nanoteknoloji esaslı formülasyonların araştırılması ve geliştirilmesi
10- İlaç formülasyonlarında ölçek büyütme
11- Dünyada ve Türkiye’de ilaçta patent
12- Dünyada ilaç Ar-Ge çalışmalarının yönü ve gelecek beklentileri
13- Türkiye’de ilaç Ar-Ge çalışmalarının yönü ve gelecek beklentileri
14- Genel sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyada ve Türkiye’de ilaç Ar-Ge araştırmalarının mevcut durumunun öğretilmesi
2- Dünyada ve Türkiye’de ilaç Ar-Ge araştırmalarının gelecek beklentilerinin anlaşılmasının sağlanması
3- Yeni ilaç molekül keşfi aşamalarının öğrenilmesi
4- Konvansiyonel dozaj şekillerinin araştırılması ve geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması
5- Biyoteknoloji esaslı formülasyonların araştırılması ve geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması
6- Nanoteknoloji esaslı formülasyonların araştırılması ve geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dersler faklı kaynaklardan oluşturulacak sunumlar ve notlarla sürdürülecek olup, ders kapsamında tek bir ders kitabı takip edilmeyecektir.
Yardımcı Kaynaklar Drug Truths: Dispelling the Myths About Pharma R&D- http://www.ieis.org.tr- http://www.aifd.org.tr

Ders ile ilgili dosyalar