Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ |
Birinci düzey |
RTS 436 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK SADIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Erhan Yıldırım
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans,
Örnek çözümleme
|
Dersin amacı
|
İletişim, kültür, kültür çalışmaları ve iletişim kuramları çerçevesinde bir televizyon programının analizini yapabilmek, seyredilen programların hedef izler kitle beklentilerine uygun olup-olmadığını çözümleyebilmektir.
|
Dersin tanımı
|
Kitle toplumunun en önemli mesaj üretim araçlarından biri olan televizyonun gücü ve etkileri konusunda televizyona dair öğrencilerin bilgilendirilmesi
|
1- |
Niçin televizyon izliyoruz?
|
2- |
Toplumsal sınıflar ve televizyonun anlamı
|
3- |
Aile ve televizyon; çocuk ve televizyon
|
4- |
Toplumsal cinsiyet ve televizyon
|
5- |
Şiddet ve televizyon
|
6- |
Bilgi alma özgürlüğü ve televizyon
|
7- |
Medya özgürlüğü ve televizyon
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Kullanımlar ve doyumlar, etkiler ve üçüncü kişi etkisi yaklaşımı
|
10- |
Globalleşme ve medya
|
11- |
Dijitalleşme ve televizyon, globalleşme ve televizyon
|
12- |
Medya ve toplumsal sorumluluk çerçevesinde televizyonun yeri
|
13- |
Medya etiği ve televizyon
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kitle iletişim kuramları çerçevesinde televizyon metin ve mesajlarının analizini yapabilmek,
|
2- |
Televizyon program anlatı özelliklerine göre bir televizyon programının çözümlemesini yapabilmek,
|
3- |
İletişim kuramları çerçevesinde bir televizyon programının analizini yapabilmek,
|
4- |
Televizyon programlarının hedef izler kitle beklentilerine uygun olup-olmadığını çözümleyebilmek,
|
5- |
Dijitalleşme ve globalleşmenin televizyon üzerine etkilerini kavrayabilmek,
|
6- |
Televizyonun sorumlulukları ve etik konusunu çözümleyebilmektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Globalleşme, popüler kültür ve medya, Erol Mutlu, Ütopya yayınevi, 2005, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tolumsal İletişim, Nurçay Türkoğlu, Kalemus Yayınları, 2007, İstanbul.
Televizyonu Anlamak, Erol Mutlu, Ayraç Yayınları,İstanbul.
|
|