Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEFSİR II |
Birinci düzey |
İLH420 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Arapça, Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM GÖRENER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERDOĞAN PAZARBAŞI
PROF. DR. İBRAHİM GÖRENER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Kayıtlı ses dosyalarını öğrenciler kendileri takip edecek. Derste ilgili ayetler hakkında karşılıklı konuşulacak.
|
Dersin amacı
|
Kur''''an''''ın ikinci 1/4 lük bölümü hakkında tefsir formasyonu çerçevesinde genel bilgi edinmek, Tefsir metni çözümünde zorlukları aşmak.
|
Dersin tanımı
|
Tefsir metinlerinin özelliklerinin bilinmesi ve bu metinlerin okunması; Kur''''an yorumunda takip edilen yolların kavranması; Doğrudan Kur''''an metninden tefsire nasıl geçildiğinin görülmesi.
|
1- |
Dersin yöntemi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme
|
2- |
A’raf Suresi 1-87nci ayetler
|
3- |
A’raf Suresi 88-163ncü ayetler
|
4- |
A’raf Suresi 164-206ncı ayetler; Enfal Suresi, 1-40ncü ayetler
|
5- |
Enfal Suresi, 41-75nci ayetler; Tevbe Suresi, 1-31nci ayetler
|
6- |
Tevbe Suresi, 32-129ncu ayetler
|
7- |
Yunus Suresi, 1-109ncu ayetler
|
8- |
Hud Suresi, 1-123ncü ayetler
|
9- |
Yusuf Suresi, 1-111nci ayetler
|
10- |
Ra’d Suresi, 1-43ncü ayetler
|
11- |
İbrahim Suresi, 1-52nci ayetler; Hicr Suresi, 1-99ncu ayetler
|
12- |
Nahl Suresi, 1-128nci ayetler
|
13- |
İsra Suresi, 1-111nci ayetler
|
14- |
Kehf Suresi, 1-74ncü ayetler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler klasik bir tefsir metninin anlayabilme becerisi kazanır.
|
2- |
Öğrenciler Kur''an''ın 150 sh''lık kısmının anlamını verebilir.
|
3- |
Öğrenciler ayetler üzerinde fikir yürütme becerisi kazanır.
|
4- |
Öğrenciler Tefsir yöntemi hakkında bilgi edinir.
|
5- |
Öğrenciler Kur''an hakkındaki farklı yorum ve yöntemleri ayırabilir.
|
6- |
Öğrenciler Tefsir literatürü hakkında bilgi edinir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
2- |
İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
|
|
3- |
İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
|
|
4- |
İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
|
|
5- |
Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
6- |
Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
7- |
Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
8- |
İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
|
|
9- |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
|
|
10- |
Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
11- |
Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
|
|
12- |
İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
|
|
13- |
Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
|
|
14- |
İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
|
|
15- |
İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
|
|
16- |
Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
17- |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
|
|
18- |
İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
|
|
19- |
İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
|
|
20- |
İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders hocası tarafından ders haftası gelmeden önce öğrenciye verilen fasiküller.
Celaleyn Tefsiri, 150-160 arası.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kur''''an Yolu Tefsiri.
Kur''''an Metni (190-300 arası).
Konuya göre diğer Tefsir Metinleri
|
|