Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II Birinci düzey A-İŞL212 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BANU SUNGUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. FİLİZ ÇALIŞKAN, YRD.DOÇ. DR. BANU SUNGUR, YRD.DOÇ. DR. AHMET HASKÖSE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı ve öğrencilerin bireysel çalışması
Dersin amacı Kurumlarda etkin bir yönetim için karar-destek aracı olarak çeşitli tekniklerin kullanılması, modelleme ile sistemlerin analiz edilmesi ve analitik düşünme yeteneğinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Tamsayılı programlama, tamsayılı karar modellerinin çözüm yaklaşımları, Dal-Sınır algoritması, Balas algoritması, amaç programlama, dinamik programlama, şebeke analizleri (CPM, PERT, MPM), şebeke analizleri uygulama alanları, simülasyon

Dersin içeriği
1- Tamsayılı programlama
2- Tamsayılı karar modellerinin çözüm yaklaşımları
3- Tamsayılı karar modellerinde kullanılabilecek teknik mekanizmalar
4- Dal sınır algoritması
5- Balas algoritması
6- Amaç programlama
7- Amaç programlama
8- Ara Sınav
9- Dinamik programlama
10- Proje Yönetimi: CPM
11- Proje Yönetimi: PERT, MPM
12- Maksimum akım problemleri
13- En küçük yayılma problemleri
14- Simülasyon
15- Simülasyon
16- Dönemsonu Sınav
17- Dönemsonu Sınav
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tamsayılı programlama modeli kurma yeteneğinin geliştirilmesi
2- Tamsayılı programlama modelinin optimum sonucunun elde edilmesi
3- Amaç programlama modelleri hakkında bilgi sahibi olma
4- Dinamik programlama modelleri hakkında bilgi sahibi olma
5- Proje yönetimi ile CPM, PERT ve MPM teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Maksimum akım ve en küçük yayılma problemleri hakkında bilgi sahibi olma
7- Simülasyon hakkında genel olarak bilgi sahibi olma
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öztürk, A., Yöneylem Araştırması, Ekin Yayınevi, 2014 Taha, H.A., Yöneylem Araştırması, Literatür Yayıncılık, 2009 Özgüven, C., Doğrusal Programlama ve Uzantıları, Detay Yayıncılık, 2008
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar